OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zambrów

Ostatnia zmiana: 2016-09-14

Opis ogólny
Opis ogólny:

LINIA ZAMBROW-CZERWONY BÓR NIEPRZEJEZDNA,ROZEBRANY ODCINEK TORU NA PRRZEJEZDZIE Z DROGĄ BIAŁYSTOK-WARSZAWA.DODATKOWA BOCZNICA ZAKŁADOWA ROZEBRANA. WRAZ Z LIKWIDACJĄ ZAMBROWSKICH ZAKŁADÓW BAWEŁNIANYCH I ELEKTROCIEPŁIOWNI ZAKŁADOWEJ USTAŁ RUCH TOWAROWY, JAK DOBRZE PAMIETAM SIERPIEN 97. (info: paweł, 2004-12-31)

W latach intensywnego funkcjonowania stacji zatrudnionych było tutaj 6-8 osób. Ruch pociągów odbywał się niemal całą dobę. Koleją przewożono mnóstwo ładunków, od mebli przez materiały budowlane na płodach rolnych kończąc. Jedynie ruch pasażerski był znikomy, stąd funkcjonował tak krótko. W kilkudziesięcioletniej historii stacji zdarzył się jeden śmiertelny wypadek. W wyniku zmiażdżenia przez zderzaki dwóch wagonów towarowych śmierć poniósł pracownik stacji. Stacja była również punktem przelotowym dla pociągów jadących dalej do zakładów "Zamtex". (info: Paweł Szrajber, 29-03-2015)

Opis infrastruktury: Stacja posiadała trzy tory, w tym jeden przyperonowy. Urządzenia mechaniczne. (info: Paweł Szrajber, 29-03-2015)

Opis budynków:

Wszystkie budynki stacyjne zostały rozebrane, prawdopodobnie będzie przebiegać przez nieistniejącą już stację dojazd do projektowanej obwodnicy Zambrowa (info: paweł, 2007-08-17)

Budynek stacji był bardzo podobny do dworca stacji Białystok Bacieczki. (info: Paweł Szrajber, 29-03-2015)
Dane tabelaryczne
Województwo: podlaskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę przystankową
semafory: nie ma, być może były
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  13,930 Czerwony Bór – Zambrów (50)  
  Zambrów – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Zagroby Zakrzewo (podlaskie) 8,17 km
Łubnica Łomżyńska (podlaskie) 11,27 km
Czerwony Bór (podlaskie) 14,80 km
Kołaki (podlaskie) 16,27 km
Czyżew (podlaskie) 20,00 km
Szulborze-Koty (mazowieckie) 20,97 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Zambrów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...