OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Śniadowo

Ostatnia zmiana: 2017-09-02

Opis ogólny
Opis ogólny:
Stacja kształtowa, również tarcze manewrowe. Czynna w określonych godzinach i dniach (kursowanie zdawki do Łomży). W budynku stacyjnym zarówno mieszkania prywatne, jak i urządzenia SRK, w ładowni hurtownia.
Info: Aleksander Kurstak
stacja na nieczynnym szlaku. Obecnie "tylko czasami jakiś towarowy przejedzie" (info: Mirek Janczewski)
Po 2015 roku przewidziana jest rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych przechodzących przez tą stację. Ma to związek z planowanym objazdem związanym z modernizacja linii E75 "Rail Baltica", a także regionalnym programem operacyjnym zakładającym polepszenie tutejszej infrastruktury kolejowej z niewykluczonym wznowieniem przewozów pasażerskich. (info: Paweł Szrajber, 08-12-2014) Opis infrastruktury: Nastawnie SN i SN1 obsługuje dyżurny ruchu. Wykonawcza wygląda na "zabitą dechami", w rzeczywistości otwierane jest część jednej z okiennic. Podobnie z dysponującą, tu jednak otwierane są całe okiennice. Po dwie skrajne z każdej strony. Środkowe zabezpieczone na stałe. Wraz z przebudową przejazdu przez drogę wojewódzką nr 677 rozebrano częściowo układ torowy. Tor nr 4 (przy peronie 2) rozebrano częściowo, zakończony kozłem oporowym na wysokości początku peronu, uniemożliwiając przez to wjazd i wyjazd w kierunku Ostrołęki. Tor nr 6 rozebrano całkowicie. W związku z tym przesunięto rogatki bliżej pozostałych torów. Przy przejściu przez tory między peronami znajduje się odmalowana tablica z nazwą stacji.
Bocznica do przedsiębiorstwa "Prefbet" używana.
(info: Paweł Szrajber, 08-12-2014)
Dane tabelaryczne
Województwo: podlaskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: IBNR:421
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  25,520 Ostrołęka – Łapy (36)  
  0,000 Śniadowo – Łomża (49)  
  Śniadowo – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Śniadowo Stara Stacja (podlaskie) 3,39 km
Koziki (podlaskie) 7,89 km
Żyźniewo (mazowieckie) 11,08 km
Kupiski Stare (mazowieckie) 15,25 km
Łomża Wąskotorowa (podlaskie) 15,65 km
Łomża (podlaskie) 15,67 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Śniadowo

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...