OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ostrołęka

Ostatnia zmiana: 2016-10-05

Opis ogólny
Opis ogólny: Lokomotywownia używana od czasu do czasu, sygnalizacja świetlna.

Info: Aleksander Kurstak

Lokomotywownia jest schronieniem dla SM42 i ET22 ktore tu zaglądają najczęściej. Dalej stoją odstawione ST44, SM30 i SM42 (w stanie opłakanym). Przy wjeździe na stację od strony Tłuszcza znajduje się hala napraw wagonów towarowych a obok niej dziesiątki wagonów towarowych (kiedyś stały też osobowe). (info: Lukasy, 2005-03-04)

Lokomotywownia w dawnym miejscu nieczynna - od stycznia 2010 roku - warsztat przeniesiono do budynku wagonowni na drugim końcu stacji. (info: Paweł M, 17-03-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nieużywana w stanie dobrym
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5102624
IBNR:142
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  74,236 Tłuszcz – Ostrołęka (29)  
  0,000 Ostrołęka – Siedlce (34/55)  
  0,000 Ostrołęka – Szczytno (35)  
  0,813 Ostrołęka – Łapy (36)  
  0,001 Ostrołęka – Goworki (900)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Daniszewo (mazowieckie) 4,01 km
Goworki (mazowieckie) 5,23 km
Gierwaty (mazowieckie) 6,70 km
Ostrołęka Północna Wąskotorowa (mazowieckie) 7,50 km
Jarnuty (mazowieckie) 8,35 km
Grabowo Wąskotorowe (mazowieckie) 8,79 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Ostrołęka

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...