OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bartoszyce

Ostatnia zmiana: 2019-12-23

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (1905)
Obraz
fot. nieznany (przed 1911)
Obraz
fot. nieznany (przed 1912)
Obraz
fot. nieznany (1917)
Obraz
fot. nieznany (1918)
Obraz
fot. nieznany (przed 1920)
Obraz
fot. nieznany (przed 1920)
Obraz
fot. nieznany (przed 1930)
Obraz
fot. nieznany (przed 1940)
Obraz
fot. nieznany (przed 1940)
Obraz
fot. Felix.O (1991-05)
Obraz
fot. Felix.O (1991-05)
Obraz
fot. Felix.O (1991-05)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1993-06-22)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1993-06-22)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1993-06-22)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1993-06-22)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1993-06-22)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1993-06-22)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1993-06-22)
Obraz
fot. Romek Pytel (pomiędzy 2000 a 2004)
Obraz
fot. Romek Pytel (pomiędzy 2000 a 2004)
Obraz
fot. Maciej Olędzki (pomiędzy 2000 a 2004)
Obraz
fot. Marcin "Radmar" Wasilewski (2002-06)
Obraz
fot. Jacek Sobolewski (2007-05-25)
Obraz
fot. Jacek Sobolewski (2007-08)
Obraz
fot. Jacek Sobolewski (2007-08)
Obraz
fot. Michal__TG (2008-08-14)
Obraz
fot. Michal__TG (2008-08-14)
Obraz
fot. Michal__TG (2008-08-14)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Adam Komorek,Gdańsk (2017-11-18 17:49:54)
    O ile dobrze pamiętam,to w samych Bartoszycach nie było(i chyba nadal nie ma) torów szerokich 1524mm.Tor o tym prześwicie zaczynał się za mostem na Łynie na terenie dawnych zakładów zbożowych(PZZ),gdzie następował przeładunek zbóż z Polski do ówczesnego ZSRR i być może odwrotnie,a potem Rosji.Nie wiem,czy ten elewator nadal istnieje,a jeśli tak,to czy nadal ma dostęp do sieci PLK.Ja w Bartoszycach bywałem w latach 1988-1993 i wtedy widywałem w nich sporo składów zbożowych,tak polskich jak i rosyjskich(te ostatnie oczywiście na terenie elewatora.
    Potem aż do dzisiaj nie zaglądałem ani do Korsz,ani do Bartoszyc,stąd nie mam pojęcia jak tam wygląda,ani co się tam dzieje.Dochodziły do mnie pewne informacje a raczej plotki,np.o zamknięciu elewatora zbożowego w Bartoszycach(może nawet jego fizycznej likwidacji),albo o zdjęciu sieci trakcyjnej na odc.Olsztyn-Korsze.Ta ostatnia wiadomość okazała się na szczęście nieprawdziwa,choć mogła okazać się prawdziwa.Zniknął bowiem powód,dla którego ten odcinek zelektryfikowano,czyli intensywny ruch towarowy do obwodu kaliningradzkiego i dalej do Rosji związany z dużym eksportem naszego węgla(przez przejście Skandawa/Żeleznodorożnyj przesyłano go nawet 5mln ton rocznie),a przede wszystkim z eksportem różnych wyrobów przemysłowych z ówczesnej NRD i później Niemiec już po ich zjednoczeniu.Tamtejsi kolejarze mówili o przerobie w Korszach do 500 wagonów na dobę,nie licząc zwartych składów,tzw.wahadeł.
    Za granicę szły na przykład składy z ciężarówkami lub kombajnami do zbioru zbóż i wiele innych nie wymagających prac manewrowych m.inn.na tamtejszej górce.A prócz poc.węglowych,zbożowych i tranzytowych pojawiały się też składy krajowe,jak choćby z burakami i innymi surowcami do ówczesnej cukrowni w Kętrzynie,paliwowe i wiele innych.Ruch więc był naprawdę spory.Wszystko się to skończyło po 1993r.,stopniowo ulegając redukcji już od roku 1990.Główną przyczyną spadku przewozów tamtą trasą prócz spadku zapotrzebowania Rosji na towary z importu oraz utworzenie"mostu"promowego na trasie Mukram-Kłajpeda,który odebrał nam praktycznie cały tranzyt do obwodu kaliningradzkiego i nie tylko zresztą tam.Na początku lat 90-tych rozpoczęto prace przy elektryfikacji odc.
    Ełk-Korsze,ale je szybko przerwano z braku środków finansowych.Podobno PLK mają je wznowić,ale czy i kiedy to nastąpi-trudno powiedzieć.Na koniec chcę powiedzieć,że bodaj w późnych latach 90-tych lub z początkiem dwutysięcznych utworzono w Głomnie mały terminal,a właściwie punkt przeładunkowy na styku torów normalnego i szerokiego.Być może później miałby on być powiększony.Jednak z tego co przeczytałem,zbyt długo on nie istniał,a teraz w ogóle nie ma do Głomna dojazdu pociągami i raczej się na to nie zanosi.Może ten odcinek ov
    calał,gdyby w całości istniał wyłącznie jako linia normalnotorowa,do samego Kaliningradu.
  • #2 (odp. na #1) roman paul poznan (2017-11-28 22:14:51)
    czy można prosić o adres Pana Adama Komorka
    dziękuję

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bartoszyce

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...