OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Крылово

Ostatnia zmiana: 2018-05-16

Opis ogólny
Opis ogólny: Nordenburg (ros. Kryłovo) było stacją węzłową. Krzyżowały się tu linie:

1) normalnotorowa Königsberg - Gerdauen - Angerburg - Sudauen (Kaliningrad - Železnodorožnyj - Węgorzewo - Suwałki)

2) wąskotorowa należąca do Rastenburger Kleinbahnen (Kętrzyńskich Kolei Wąskotorowych) do Barten (Barcian)

3) wąskotorowa należąca do Insterburger Kleinbahnen (Czerniachowskich lub Wystruckich K.W.) - linia przez Warnascheln/Warnheide do Insterburga (Černiachovska) z odgałęzieniami do Trempen (Novostrojevo) i Piontken/Waldkerme (Pograničnoje/Piątki) (info: Ferrix).
Dane tabelaryczne
Województwo: Federacja Rosyjska
dodatkowe tory: rozebrano
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Крылово – Węgorzewo  
  Barciany – Крылово  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wyskok (warmińsko-mazurskie) 3,29 km
Bajory Gaj (warmińsko-mazurskie) 4,37 km
Bajory Wielkie (warmińsko-mazurskie) 6,05 km
Wilczyny (warmińsko-mazurskie) 7,84 km
Rudziszki (warmińsko-mazurskie) 9,13 km
Srokowo (warmińsko-mazurskie) 9,47 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Крылово

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...