OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nowe Miasto Lubawskie

Ostatnia zmiana: 2018-07-01

Opis ogólny
Opis infrastruktury: - tory zostały rozebrane, pozostały semafory kształtowe i tarcze manewrowe w kier. Brodnicy, styczeń 2013 r., Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 10-01-2013)

Opis budynków: - wieża wodna a właściwie obmurowany zbiornik wodny mieści sie na wzgórzu, przy zakręcie ul. Żwirki i Wigury, ok. 270 m na pd-zach od budynku dworca, do wieży dochodziło się od ulicy po ok. 80 stopniach,

- budynek dworca kolejowego i magazyn, obecnie są własnością prywatną, na parterze mieści się sklep meblowy i art. wyposażenia wnętrz, magazyn jest zapleczem sklepu, piętro przebudowano na mieszkania, styczeń 2013 r., Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 10-01-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: warmińsko-mazurskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne zdewastowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 0 (były 3)
Krawędzie peronowe: 0 (były 3)
kody: EPA:5100242
IBNR:5422
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Nowe Miasto Lubawskie – Zajączkowo Lubawskie  
  21,597 Tama Brodzka – Iława Główna (251)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Nowe Miasto Lubawskie Południe (warmińsko-mazurskie) 1,61 km
Bratian (warmińsko-mazurskie) 2,83 km
Pacołtowo (warmińsko-mazurskie) 3,73 km
Kurzętnik (warmińsko-mazurskie) 3,77 km
Radomno (warmińsko-mazurskie) 6,85 km
Rakowice (warmińsko-mazurskie) 7,74 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Nowe Miasto Lubawskie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...