OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lidzbark

Ostatnia zmiana: 2017-09-12

Opis ogólny
Tradycyjnie używana przez miejscowych nazwa to Lidzbark Welski (wg informacji od roman paul poznan).
Dane tabelaryczne
Województwo: warmińsko-mazurskie
dodatkowe tory: Są, zdatne do eksploatacji.
Dwie bocznice stacyjne do GS-u i Prefabetu (intensywnie używana) (info: Jakub Pichola)
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: Semafory kształtowe za wyjątkiem wjazdowego od Działdowa.
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: Kasa zlikwidowana na jesieni 2003.
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
Wieża wodna stoi ok. 80 m na zach od budynku dworca, pomiędzy torami kolejowymi a ul. Główny Dworzec, info: grudzień 2012 r. Bolesław Wojtyniak.
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:5330
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  22,956 Działdowo – Chojnice (208)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Lidzbark Miasto (warmińsko-mazurskie) 2,24 km
Klonowo koło Lidzbarka (warmińsko-mazurskie) 10,82 km
Jeglia (warmińsko-mazurskie) 13,94 km
Hartowiec (warmińsko-mazurskie) 14,02 km
Rybno Pomorskie (warmińsko-mazurskie) 14,65 km
Tuczki (warmińsko-mazurskie) 15,42 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lidzbark

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...