OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Brodnica

Ostatnia zmiana: 2018-01-07

<== | Galeria | ==>
Data: 1995-09-11
Autor: Adrian Nichols
Przesłał: wasiukibic
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2018-03-11

Galeria użytkownika

Brodnica jeszcze jako znaczny węzeł regionalnych przewozów pasażerskich. Tutaj na peronie 3 SP42 po przyprowadzeniu składu z Iławy przygotowuje się do oblecenia Bipy, aby udać się w drogę powrotną. Pięć lat później zawieszono kursowanie pociągów w tej relacji, a następnie rozebrano tory. Widok w kierunku zachodnim (wyjazdy na Działdowo i Iławę).

Licencja: Nie można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' [?]

Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia; tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 322
: 7

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 CinO (2018-03-12 14:14:33)
    Piękny kawałek historii prosimy o więcej takich zdjęć z Brodnickiego węzła. Swoją droga wrażenie robi samo wyobrażenie sobie 4 sekcyjnej bipy na tak malowniczym odcinku jak Iława- Brodnica petarda. Odpowiedz»
  • #2 Maciej (2018-03-12 14:56:19)
    Ach te lata dziewięćdziesiąte... :) Odpowiedz»
  • #3 Marcin (2018-03-12 15:48:12)
    Pamiętam nocny dalekobiezny pociąg z Gdyni do Łodzi kory był osobowym a później zmieniony na pospieszny i miał w składzie wagon sypialny. Na stacji w Brodnicy zmieniał kierunek jazdy. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #1) wasiukibic (2018-03-12 21:46:52)
    Poszukam, może ktoś jeszcze focił. Swoją droga zastanawiam się, czy był sens na ta relację wysyłać wtedy Bipę, czy to była kolejna, radosna polityka taborowa lat 90. na PKP. Odpowiedz»
  • #5 ROMAN PAUL POZNAŃ (2018-03-12 23:15:11)
    szanowni młodsi Koledzy pamiętam czasy lat 80-tcyh gdzie jechało się wagonem SN61 do Jabłonowa Pomorskiego, z którym już miałem wtedy do czynienia zawodowo pracując w ZNTK Poznań, natomiast w samym mieście w miesiącu lipcu odbywał się Festiwal Muzyki Młodzieżowej nad Jeziorem Niskie Brodno, taki sam jak w Jarocinie i pewnego razu "powstała zadyma" miłośników "mocnego uderzenia" a rodzina która mieszkała na głównej ulicy musiała zamykać okna i okiennice, ponieważ w PRL-u milicja goniła fanów polewając wodą, to były czasy szkoda ze nie zrobiłem zdjęcia z tej "akcji" Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #3) CinO (2018-03-13 20:55:15)
    Marcin jak mówisz o tym pośpiechu orientujesz sie może na jakim loku był prowadzony a zmiana kierunku znaczy na Sierpc? Pozdr. Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #4) CinO (2018-03-13 20:58:50)
    No to fakt, moze juz wtedy wchodziła ta machina (ekonomii). Zastanawia mnie czy szło kiedyś na Iława- Brodnica spotkać serie SP45. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Brodnica

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...