OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bydgoszcz Wschód

Ostatnia zmiana: 2017-10-24

Opis ogólny
Ze stacji odjeżdżają prawie wszystkie pociągi pasażerskie przez nią przejeżdżające (za wyjątkiem kilku nocnych TLK). Wiadukt nad stacją pełni rolę przystanku tramwajowego i zarazem jedynego przejścia na peron wyspowy. Wiaduktem można także dostać się na ulicę Kamienną, natomiast na ulicę Inwalidów można wyjść z peronu. Powstał prowizoryczny parking pod wiaduktem. Dawny budynek stacji jest aktualnie zamknięty i przewiduje się jego prywatyzację, część pomieszczeń zajmuje Izba Tradycji Bydgoskich Dróg Żelaznych, jednak nie prowadzi ona aktualnie ekspozycji stałej. Stację obsługują dwie nastawnie. (info: Mikołaj Szyca, 23-10-2017)

Opis budynków: Wieża wodna stoi ok. 900 m na zach. od stacji Bydgoszcz-Wschód, przy ul. Inwalidów, po drugiej stronie ulicy rozciąga się duży kompleks ogrodów działkowych FLAMING (info: Bolesław Wojtyniak, 18-11-2011)

Opis ogólny: Stacja posiada czynną kase biletową i towarową. Zatrzymują się tu wszystkie pociągi pasażerskie. Na torach znajdujących się przy placu ładunkowym ciągle stoją wagony, które są tam rozładowywane. Bocznice prowadzące do licznych zakładów znajdujących na zachód od placu ładunkowego zostały dawno już rozebrane. Zato bocznica prowadząca do Żeglugi Bydgoskiej czynna, pociąg zdawczy od poniedzialku do piątku dojeżdża do mostu kolejowego pod linią Bydgoszcz Wschód towarowa-Nowa Wieś Wielka, a potem wpycha wagony tyłem na teren ogromnej składnicy złomu, a czasami nawet do bazy paliw Lukoil. Także bocznica prowadząca do licznych zakładów mieszczących się między ulicą Fordońską a Wisłą jest używana. Pociąg zdawczy nie jeżdzi tam zbyt często ponieważ jedynym odbiorcą są obecnie tylko zakłady zbożowe. Zaraz za stacją w kierunku północno-wschodnim odbija tor w kierunku Chełmży. Niestety pociągi osobowe w tamtym kierunku przestały jeżdzić: w 2000 roku do Brodnicy i Chełmży, a do 2004 roku jeżdziły już tylko do Fordonu 4 pary w dni powszednie. Obecnie nie jest tam prowadzony żaden ruch pociągow osobowych i towarowych. (info. Tomek 25-03-2006r.) (info: Tomasz Furyk, 2006-03-25)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: czynne, pełniące funkcję przystanku tramwajowego
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100432
HAFAS:5100648
IBNR:501
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  152,300 Kutno – Piła Główna (18)  
  109,120 Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Bydgoszcz Wschód Towarowa (kujawsko-pomorskie) 1,75 km
Bydgoszcz Brdyujście (kujawsko-pomorskie) 3,13 km
Bydgoszcz Bielawy (kujawsko-pomorskie) 3,46 km
Bydgoszcz Żółwin (kujawsko-pomorskie) 3,51 km
Bydgoszcz Łęgnowo (kujawsko-pomorskie) 3,85 km
Bydgoszcz Leśna (kujawsko-pomorskie) 6,07 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bydgoszcz Wschód

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...