OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Borki Łęczyckie

Ostatnia zmiana: 2017-08-27

Opis ogólny
Opis ogólny: Przystanek powstał z okazji budowy nieopodal wielkiej kopalni rudy żelaza w 50 latach XX wieku. Był to bardzo uczęszczany punkt na w/w linii. Codziennie setki ludzi wysiadało i wsiadało jadąc do i z pracy w w/w kopalni. Oprócz tego pobudowano tam dużą bazę magazynową łęczyckiego PZGS i także pracownicy tej bazy codziennie korzystali z tego przystanku. Na przystanku tym odbywało się krzyżowanie pociągów zdążających z Ozorkowa do Krośniewic i odwrotnie. Charakterystycznym szczegółem dla tych pociągów było to, że pociąg jadący z Krośniewic do Ozorkowa prowadzony był parowozem jadącym "tyłem", tzn. tendrem do przodu, natomiast parowóz prowadzący skład wagonów z Ozorkowa do Krośniewic jechał już normalnie czyli przodem.Przystanek miał budynek pobudowany z czerwonej cegły, posiadał przestronną poczekalnię i prawdopodobnie była tam kasa biletowa, chociaż co do tego nie jestem całkiem pewny. (info: mako, 2007-12-20)
Dane tabelaryczne
Województwo: łódzkie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  36,230 Krośniewice – Ozorków Centralny  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Łęczyca (łódzkie) 1,74 km
Łęczyca Wąskotorowa (łódzkie) 2,12 km
Sierpów (łódzkie) 3,41 km
Topola (łódzkie) 3,93 km
Sierpów Wąskotorowy (łódzkie) 3,99 km
Chrząstówek (łódzkie) 5,83 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Sławek (2017-08-27 00:40:48)
    nigdy nie było takiego punktu handlowego. To miejsce od zawsze nazywa się Borki Łęczyckie. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2017-08-27 07:18:32)
    dzięki! Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Borki Łęczyckie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...