Kościerzyna
Ostatnia zmiana: 2016-09-10
Opis ogólny |
---|
Przy stacji skansen taboru (na jego potrzeby adaptowano fragment lokomotywowni). Pierwsza linia budowana od strony Pszczółek w latach 1884-1885 oficjalnie dotarła do Kościerzyny 01.11.1885. Potem-linia Kościerzyna-Lipusz-Bytów budowana w latach 1900-1901, otwarcie pierwszego odcinka z Kościerzyny do Lipusza nastąpiło 01.12.1900. Następna linia dociera do Kościerzyny w roku 1901 a dokładnie linia na trasie Kartuzy-Somonino-Gołubie Kaszubskie-Sikorzyno-Nowa Wieś Kościerska-Kościerzyna Kolejna linia dociera 15.10.1928 roku na odcinku Bąk-Kościerzyna (poźniej część magistrali węglowej) Palanowana w latach 30 tzw. Wielka Obwodnica Kolejowa nie zostaje zrealizowana z przyczyn politycznych - przekraczała by wtedy polsko-niemiecką granicę wojenną (była by to piąta linia wychodząca z Kościerskiego węła. jej trasa miała biec prosto do Sierakowic, tam wkraczać na lokalną linię Kartuzy-Lębork i dopiero w Nawczu lub Kętrzynie opuszczać tą trasę i biec nową linią do Luzina lub Strzebielina Morskiego) Info: Wojciech Witulski W Kościerzynie są 2 perony, chodnik znajdujący się pod zabudowaniem budynku dworcowego nie służy jako peron, nie da się nawet przy nim wysiąść ponieważ jest zagrodzony płotem. Wymienione wcześniej perony nie posiadają zadaszenia i prawdopodobnie nigdy ich nie posiadały. Podane przeze mnie daty to daty OD których obowiązywała dana nazwa, żródło: http://www.koscierzyna.gda.pl/468,artykul.html (info: Voytas, 2005-06-25) Opis budynków: Wieża wodna stoi ok. 400 m na pd.-wsch. (w kier. Bydgoszczy lub Starogardu Gdańskiego)od budynku dworca, na końcu rampy towarowej przy torach. Podobna wieża (z zabudową pod zbiornikiem) istnieje w Pile. (wrzesień 2003 r. Bolesław Wojtyniak.) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | adaptowana na muzeum kolejnictwa i skansen kolejowy | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne i kształtowe | |
przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
kasa: | czynna | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
perony: | Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: | HAFAS:5101624 IBNR:83 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Kościerzyna – Gołubie Kaszubskie | |||
137,322 | Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port Centralny (201) | ||
69,320 | Chojnice – Kościerzyna (211) | ||
53,047 | Pszczółki – Kościerzyna (233) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Kościerzyna, parowozownia (woj. pomorskie) | 0,27 km |
Nowa Wieś Kościerska (woj. pomorskie) | 4,03 km |
Podleś (woj. pomorskie) | 4,69 km |
Skorzewo (woj. pomorskie) | 4,98 km |
Wielki Klincz (woj. pomorskie) | 6,32 km |
Sikorzyno (woj. pomorskie) | 8,33 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kościerzyna