OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kozielice

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Do niedawna istniał tor a na nim zamontowany był kozioł oporowy. Od kilku miesięcy trwa rozbiórka torowiska spowodowana likwidacją linii. (info: Piotr Burczyk, 04-11-2012)

Opis budynków: Budynek stacyjny przeznaczony na cele mieszkalne (info: Piotr Burczyk, 04-11-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: nie ma, być może były
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma, być może były
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma, być może była
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:8183
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  31,338 Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Trzebórz (zachodniopomorskie) 5,19 km
Rzepnowo (zachodniopomorskie) 5,57 km
Nowe Chrapowo (zachodniopomorskie) 5,64 km
Nowielin (zachodniopomorskie) 6,75 km
Stare Chrapowo (zachodniopomorskie) 7,46 km
Pyrzyce (zachodniopomorskie) 8,67 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kozielice

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...