OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Radzionków Rojca

Ostatnia zmiana: 2016-10-25

Opis ogólny
Przed wojną stacja graniczna po polskiej stronie granicy.
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: Budynek na stacji (a właściwie kasy) został wyburzony w marcu 2016 r.
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: Dwa perony schodzą się jak ramiona litery V, trzeci peron jest odrębny. Na peronach brak ich numerów. (info: Andrzej Wysocki, 2005-05-21)
kody: HAFAS:5100650
IBNR:4058
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  25,591 Chorzów Batory – Tczew (131)  
  15,710 Chorzów Stary – Radzionków (145)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Radzionków Wąskotorowy (śląskie) 1,24 km
Buchacz (śląskie) 1,72 km
Trójkąt Viktor (śląskie) 1,76 km
Radzionków (śląskie) 2,04 km
Bytom R1 (śląskie) 2,44 km
Radzionków III (śląskie) 2,45 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Radzionków Rojca

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...