OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zgierz Kontrewers

Ostatnia zmiana: 2016-09-06

Opis ogólny
Opis ogólny: W 1990 roku wymieniono stare semafory na nową sygnalizacje świetlną. Od strony Kutna znajdowała się nastawnia wykonawcza,która została zamknięta po wymianie sygnalizacji (info: Arkadiusz Dębski, 2008-03-06)

Opis budynków: Na stacji znajduje się budynek dyżurnego ruchu, w którym znajdowała się kiedyś poczekalnia, była tam też kiedyś kasa, którą obsługiwał dyżurny.Obok znajduje się budynek gospodarczy.Od strony Kutna znajduje się nieczynna nastawnia (info: Arkadiusz Dębski, 2008-03-06)
Dane tabelaryczne
Województwo: łódzkie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101392
IBNR:1178
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  21,544 Łódź Widzew – Kutno (16)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Grotniki (łódzkie) 4,09 km
Zgierz Północ (łódzkie) 4,80 km
Lućmierz (łódzkie) 5,22 km
Romanów (łódzkie) 5,57 km
Proboszczewice Łódzkie (łódzkie) 5,68 km
Rosanów (łódzkie) 5,86 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Zgierz Kontrewers

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...