OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Huta

Ostatnia zmiana: 2018-03-05

<== | Galeria
Data: 2018-02-11
Autor: Przemysław Król
Napisz e-mail
https://www.flickr.com/photos/kicaj/
Zamieszczono: 2018-02-12

Galeria użytkownika

Dokładnie w tym miejscu do końca 2017 roku znajdował się budynek dworca w Hucie. Chodzą informację że przystanek Huta ma być odbudowany jednak wydaje mi się to mało realne.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 260
: 8

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 d (2018-02-12 22:30:36)
    Pamiętam jak kiedyś 'węglówką' jeździły wszystkie pociągi osobowe i pośpieszne ze Śląska do Gdyni i dalej ( przez Herby N. bądź Częstochowę ). Jakby nie patrząc najbliższa TRASA. Gdyby tak zmodernizować odcinek Katowice Tczew to czy czas z Katowic Bielska Opola nad Bałtyk nie byłby szybszy niż przez W-wę ? A różnica odległości jest spora. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Jerzy Morawiec (2018-02-13 06:22:33)
    Na pewno byłoby szybciej, ale Warszawa generuje dodatkowe potoki pasażerskie (z Warszawy i do Warszawy).
    Niestety, ale teraz większość ludzi ma samochody i wolą z nich korzystać (co widać po korkach). Obawiam się, że nawet ludny Śląsk nie zapełniłby pociągu pasażerskiego jadącego węglówką.
    Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Adrian K (2018-02-14 15:55:34)
    Gdyby to ode mnie zależało argument "większość ludzi ma samochody" w dyskusji o komunikacji publicznej byłby prawnie karany... Trzeba sobie uświadomić, że komunikacja publiczna ma być i ma działać. Jeśli się przewoźnikowi nie opłaca to ma zły rozkład, za wysokie koszty albo za wysoką cenę biletów. A połączenia mają być: dlatego, że w naszym kraju nadal wielu ludzi tego nie rozumie, komunikacja wygląda jak wygląda. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2018-02-14 18:36:59)
    Pominąłeś jeden istotny element. Może mieć złą trasę, a w przypadku transportu kolejowego, zmiana tego jest praktycznie niemożliwa. O ile przystanek można przestawić lepsze miejsce (ale i tak jest to o nie bo bardziej skomplikowane niż przy autobusach), o tyle nic to nie da, gdy linia nie prowadzi do lokalnego centrum osadniczego. Np rzeczona Huta – dokąd ludzie stąd jeżdżą? miasto powiatowe praktycznie pociągiem nieosiągalne. Bełchatów - nieosiągalny. Może Częstochowa, ewentualnie Łódź. obawiam się, że tu nawet najlepszy rozkład niewiele pomoże. Ta linia była budowana jako towarowa. Odpowiedz»
  • #5 Jan Gawlik (2018-02-14 23:44:15)
    Gdybym miał możliwość dojechania z miejsca A do miejsca B w rozsądnym czasie, to bym wolał jechać pociągiem niż samochodem. Niestety wielokrotnie mi się zdarzało, że dojeżdżałam do pewnego punktu, i dalej nie było czym jechać. Trzeba było czekać kilka godzin (zazwyczaj nocnych) na przesiadkę. Dobrze, gdy czynny był dworzec i można się było schronić na poczekalni. Odpowiedz»
  • #6 Przemysław Król (2018-02-15 18:23:38)
    W ramach konsultacji można zgłaszać propozycję nowego rozkładu jazdy 2018/2019. Jedną z propozycji, którą zgłosiłem jest przywrócenie ruchu pociągów osobowych na węglówce w relacji Zduńska Wola - Częstochowa. Czy wsypali nie wiem ale spróbować warto. Im więcej takich propozycji tym lepiej.
    Szczegółowe informacje można doczytać:
    http://www.nakolei.p…
    Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #4) Adrian K (2018-02-23 15:36:48)
    Tak, ale ten argument pada nawet przy liniach, które leżą w dobrych lokalizacjach przy dużych skupiskach ludzkich. Jeśli ta linia dawałaby dobry czas na przejeździe relacji Śląsk - Trójmiasto pociągiem pospiesznym to dlaczego nie, ale strasznie nie lubię wrzucania wszystkich linii kolejowych w Polsce do worka pod tytułem: nie opłaca się bo "większość ludzi ma samochody". To tak samo głupie jak: "bo linie już rozebrali", "bo na linii już coś wybudowali", "trzeba wyremontować" albo: "bo trzeba zmienić przebieg linii". Wszystko się da tylko musi być propozycja, rozsądek, wola i pieniądze, a u najczęściej brakuje wszystkiego na raz.Dopóki ludzie którym w jakikolwiek sposób zależy na kolei w Polsce nie zmienią chociaż swojego myślenia, że można by było rozwiązać niektóre kwestie inaczej, to nic nie będzie się zmieniać. Patrzę na mapę i przypominam sobie, że jechałem ta trasą jakąś TLKą do Krakowa kilka lat temu. Prędkość była bardzo spacerowa. Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) Marek Potocki (2018-02-23 16:49:34)
    Ależ oczywiście że nie można wrzucać wszystkich linii do jednego worka. Niezrozumiały jest brak ruchu pasażerskiego na wielu liniach i temu nie można zaprzeczyć. Co do "wszystko się da", to też zgoda, tylko należy sobie zadać pytanie, czy jest dla kogo? Jeżeli linia została zbudowana pod potrzeby towarowe (obojętnie, czy transport węgla przez cały kraj, czy buraków do lokalnej cukrowni), omija większe ośrodki miejskie i nie pokrywa się z kierunkami podróży w regionie, to pociągi pasażerskie i tak jeździłyby puste. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Huta

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...