OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Huta

Ostatnia zmiana: 2017-10-20

<== | Galeria
Data: 2018-02-11
Autor: Przemysław Król Napisz e-mail ; https://www.flickr.com/photos/kicaj/
Zamieszczono: 2018-02-12

Galeria użytkownika

Dokładnie w tym miejscu do końca 2017 roku znajdował się budynek dworca w Hucie. Chodzą informację że przystanek Huta ma być odbudowany jednak wydaje mi się to mało realne.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: pozostałości, dawne równie stacyjne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 137
: 6

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 d (2018-02-12 22:30:36)
    Pamiętam jak kiedyś 'węglówką' jeździły wszystkie pociągi osobowe i pośpieszne ze Śląska do Gdyni i dalej ( przez Herby N. bądź Częstochowę ). Jakby nie patrząc najbliższa TRASA. Gdyby tak zmodernizować odcinek Katowice Tczew to czy czas z Katowic Bielska Opola nad Bałtyk nie byłby szybszy niż przez W-wę ? A różnica odległości jest spora. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Jerzy Morawiec (2018-02-13 06:22:33)
    Na pewno byłoby szybciej, ale Warszawa generuje dodatkowe potoki pasażerskie (z Warszawy i do Warszawy).
    Niestety, ale teraz większość ludzi ma samochody i wolą z nich korzystać (co widać po korkach). Obawiam się, że nawet ludny Śląsk nie zapełniłby pociągu pasażerskiego jadącego węglówką.
    Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Adrian K (2018-02-14 15:55:34)
    Gdyby to ode mnie zależało argument "większość ludzi ma samochody" w dyskusji o komunikacji publicznej byłby prawnie karany... Trzeba sobie uświadomić, że komunikacja publiczna ma być i ma działać. Jeśli się przewoźnikowi nie opłaca to ma zły rozkład, za wysokie koszty albo za wysoką cenę biletów. A połączenia mają być: dlatego, że w naszym kraju nadal wielu ludzi tego nie rozumie, komunikacja wygląda jak wygląda. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2018-02-14 18:36:59)
    Pominąłeś jeden istotny element. Może mieć złą trasę, a w przypadku transportu kolejowego, zmiana tego jest praktycznie niemożliwa. O ile przystanek można przestawić lepsze miejsce (ale i tak jest to o nie bo bardziej skomplikowane niż przy autobusach), o tyle nic to nie da, gdy linia nie prowadzi do lokalnego centrum osadniczego. Np rzeczona Huta – dokąd ludzie stąd jeżdżą? miasto powiatowe praktycznie pociągiem nieosiągalne. Bełchatów - nieosiągalny. Może Częstochowa, ewentualnie Łódź. obawiam się, że tu nawet najlepszy rozkład niewiele pomoże. Ta linia była budowana jako towarowa. Odpowiedz»
  • #5 Jan Gawlik (2018-02-14 23:44:15)
    Gdybym miał możliwość dojechania z miejsca A do miejsca B w rozsądnym czasie, to bym wolał jechać pociągiem niż samochodem. Niestety wielokrotnie mi się zdarzało, że dojeżdżałam do pewnego punktu, i dalej nie było czym jechać. Trzeba było czekać kilka godzin (zazwyczaj nocnych) na przesiadkę. Dobrze, gdy czynny był dworzec i można się było schronić na poczekalni. Odpowiedz»
  • #6 Przemysław Król (2018-02-15 18:23:38)
    W ramach konsultacji można zgłaszać propozycję nowego rozkładu jazdy 2018/2019. Jedną z propozycji, którą zgłosiłem jest przywrócenie ruchu pociągów osobowych na węglówce w relacji Zduńska Wola - Częstochowa. Czy wsypali nie wiem ale spróbować warto. Im więcej takich propozycji tym lepiej.
    Szczegółowe informacje można doczytać:
    http://www.nakolei.p…
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Huta

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...