OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Cieszyn

Ostatnia zmiana: 2016-11-13

Opis ogólny
Opis ogólny: Pierwotnie Cieszyn stanowił przystanek Kolei Miast Śląskich oddanej do użytku w 1888 roku, a łączącej Bielsko przez Cieszyn i Frydek z Kojetinem na Morawach. Zabudowania dworcowe oddano do użytku w roku 1899. Od 1920 (podział miasta między Polskę i Czechosłowację) pełni funkcję dworca kolejowego dla Cieszyna. Nazwa Teschen-Bobertal to Cieszyn-Bobrówka (niedaleko płynie rzeka o tej nazwie). (info: Maciej Dembiniok, 2004-11-10)

Opis infrastruktury: Co najmniej od roku 1997 (a może i wcześniej) funkcjonują urządzenia przekaźnikowe, a do stwierdzania końca pociągu wykorzystuje się system telewizji przemysłowej. (info: Mariusz Herchold, 2005-09-01).

Budynek: używany zgodnie z funkcją tylko w części, reszta to sklepy czy magazyny jakieś.

Semafory: były kształtowe, czyli "lizaki"

(info: Staszek, 08-11-2008)

Opis budynków: Budynek obecnie zaniedbany, choć spełnia swą funkcję. Znajduje się tu nawet sklep i bar. (info: Maciej Dembiniok, 2004-11-10)

Kasa czynna, choć jest to kuriozum, gdyż z Cieszyna odjeżdża obecnie tylko 5 pociągów na dobę w dni robocze (w tym 3, na które ktokolwiek tak naprawdę kupuje bilety) i 3 na dobę w dni wolne (w tym tak naprawdę 1, na który ktokolwiek kupuje bilety). Przejście podziemne jest i owszem, ale nie służy dojściu z budynku stacyjnego na perony, tylko przejściu pod torami (jest ono zlokalizowane w rejonie przejazdu drogowego koło starostwa powiatowego-teraz praktycznie niewykorzystywane, ponieważ z/w kierunku Goleszowa jeździ tylko 1 para pociągów dziennie).

Kasa biletowa oraz poczekalnia są nieczynne., info: Jarosław Lizak
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty w stanie dobrym
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: HAFAS:5100873
IBNR:22
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  29,328 Zebrzydowice – Cieszyn (90)  
  38,622 Bielsko-Biała Główna – Cieszyn (– Český Těšín) (190/480)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Český Těšín (Czeski Cieszyn) (Republika Czeska) 1,74 km
Cieszyn R102 (śląskie) 1,89 km
Granica Państwa (Cieszyn Marklowice) (śląskie) 1,95 km
Cieszyn R103 (śląskie) 2,05 km
Cieszyn Mnisztwo (śląskie) 3,21 km
Cieszyn Marklowice (śląskie) 5,06 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Krzych (2016-09-18 19:49:49)
    St Cieszyn wyremontowane perony,oswitlenie peronów ledowe,uruchomiono połacznie kolejowe z Czechami 6 pociągów Koleji Czeskich Frydek-Mistek-Cieszyn. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Cieszyn

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...