OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kolonowskie

Ostatnia zmiana: 2014-06-17

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Z dwóch torów przechodzących przez stację, jeden jest nieczynny, zarastający krzakami, ma zdemontowaną trakcję. (info: andrzejkoza, 2006-09-11)

mała wiata na nieużywanym 2 peronie (info: andrzejkoza, 19-04-2010)

Opis budynków: Solidny niegdyś budynek dworcowy dziś zdewastowany i zamknięty na głucho sprawia przygnębiające wrażenie(drzwi i okna zamurowane lub zabite deskami,ściany zewnętrzne mocno niesprejowane) (info: andrzejkoza, 2006-09-11)

O zgrozo w budynku dworca (ruinie) ciągle ktoś mieszka! (info: andrzejkoza, 19-04-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101864
IBNR:6193
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  42,295 Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Fosowskie (opolskie) 3,09 km
Staniszcze Wielkie (opolskie) 4,30 km
Błachów (śląskie) 4,81 km
Myślina Lubliniecka (opolskie) 7,15 km
Staniszcze Małe (opolskie) 7,84 km
Pludry (opolskie) 9,24 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kolonowskie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...