OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Pruszcz-Bagienica

Ostatnia zmiana: 2018-05-12

Opis ogólny
Opis ogólny: Przez stacje 2 razy w tygodniu przejezdża pociąg zdawczy z Tucholi do Koronowa. Na plac ładunkowy od pewnego czasu nie są juz odstawiane wagony. Na liniach w kierunku Terespol Pomorski i Więcbork nie spotkamy już żadnego pociągu. (info: Tomek, 2006-07-26)

Na bocznicy wznowiono przeładunki wagonów towarowych (info: Mixer, 2006-09-23)

Opis infrastruktury: Zwrotnice przy torze uzywanym przez pociąg są nasmarowane, aby w razie potrzeby można było przeformować skład. Wszystkie semafory są jeszcze na swoich miejscach. Obrotnica chociaż troche poniszczona to jednak dalej działa. Waga która znajdowała się kiedyś przy wieży wodnej została niestety niedawno rozebrana. (info: Tomek, 2006-07-26)

Opis budynków: Główny budynek stacyjny zamieszkany w stanie dobrym, zaś drugi budynek dworcowy w środku jest rozszabrowany ale z zewnątrz jeszcze dobrze się prezentuje. Nastawnia dysponująca w stanie bardzo dobrym w środku wygląda tak jakby codziennie użędował tam dyżurny ruchu. Lokomotywownia jeszcze stoi ale jest w opłakanym stanie. (info: Tomek, 2006-07-26)

- wieża wodna stoi ok.140 m na pn-wsch od budynku b.dworca,

- podobne wieże są na stacjach: Goleniów i Bad Freienwalde w Niemczech (Brandenburgia przy granicy z Polską), grudzień 2013 r. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 06-12-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe nieczynne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  45,190 Świecie nad Wisłą – Złotów (240)  
  22,673 Tuchola – Koronowo (241)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kamienica (kujawsko-pomorskie) 3,43 km
Mąkowarsko (kujawsko-pomorskie) 4,13 km
Gostycyn (kujawsko-pomorskie) 5,27 km
Wilcza Góra (kujawsko-pomorskie) 8,19 km
Mała Klonia (kujawsko-pomorskie) 8,74 km
Przyrowa (kujawsko-pomorskie) 9,59 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Pruszcz-Bagienica

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...