OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Truskolas

Ostatnia zmiana: 2016-09-10

Opis ogólny
Opis ogólny: W okresie od 1909 do 4 marca 1945 roku stacja IV klasy, posiadała jeden tor główny zasadniczy, jeden tor główny dodatkowy, tor ładunkowy (z rampą boczną i skrajnikiem) oraz żeberko ochronne. Przy obu torach znajdowały sie perony o długości około 100 metrów i szerokości od 3 do 5 metrów.

Po zakończeniu II wojny światowej,rozebrano tor główny dodatkowy i peron, ze stacji powstała ładownia i przystanek osobowy. (info: Wojciech Pawlica)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
kody: IBNR:8408
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  39,768 Worowo – Wysoka Kamieńska (420)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Mechowo Łobeskie (zachodniopomorskie) 4,69 km
Trzygłów (zachodniopomorskie) 6,27 km
Kołomąć (zachodniopomorskie) 6,30 km
Unibórz (zachodniopomorskie) 7,62 km
Sowno (zachodniopomorskie) 8,41 km
Rzęsin (zachodniopomorskie) 8,45 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Truskolas

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...