OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nielep

Ostatnia zmiana: 2016-09-10

Opis ogólny
Opis ogólny: Ilość peronów: 1 (przed wojną: 2 - linia była 2-torowa dodatkowo znajduje się dobrze zachowana rampa oraz ślad po 3-cim torze) (info: Marcel Durbajło, 2005-02-19)

---

2007-02-20 Budynek przystanku w trakcie rozbiórki (info: Marcel Durbajło, 2007-02-20)

---

2007-02-28 Przy pomocy Straży Pożarnej z Nielepu budynek przystanku rozebrano (info: Marcel Durbajło, 2007-03-08)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma, być może była
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: HAFAS:5102472
IBNR:8247
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  246,160 Gdańsk Główny – Stargard (202)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Role (zachodniopomorskie) 3,70 km
Smardzko (zachodniopomorskie) 6,26 km
Świdwin Osiedle Kotłownia (zachodniopomorskie) 6,64 km
Świdwin JW Baza Paliw (zachodniopomorskie) 6,80 km
Cieszeniewo (zachodniopomorskie) 8,48 km
Rąbino (zachodniopomorskie) 10,06 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Nielep

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...