OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lubliniec. Lokomotywownia i wieża wodna

Ostatnia zmiana: 2018-03-11

Lokomotywownia i wieża wodna

Legenda (Wygenerowano dnia: 2018-06-18) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2017-02-27) Jeśli chcesz zobaczyć swój ślad zapisany w formace GPX przejdź tutaj.
Obraz
fot. Herbiński (2005-08-30)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2005-10-21)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2005-10-21)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2005-10-21)
Obraz
fot. Sajan (2006-06)
Obraz
fot. Sajan (2006-06)
Obraz
fot. Andrzej Koza (2006-06-12)
Obraz
fot. Andrzej Koza (2006-06-12)
Obraz
fot. andrzejkoza (2008-08-05)
Obraz
fot. andrzejkoza (2008-09-28)
Obraz
fot. andrzejkoza (2008-10-09)
Obraz
fot. an.ko (2008-12-02)
Obraz
fot. andrzejkoza (2009-05-14)
Obraz
fot. andrzejkoza (2011-05-20)
Obraz
fot. andrzejkoza (2011-10-16)
Obraz
fot. Przemysław i Aleksandra Król (2012-05-24)
Obraz
fot. anko (2012-10-15)
Obraz
fot. andrzejkoza (2014-03-31)

Należy do:

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Lublińczanin (2017-02-23 22:49:55)
    od grudnia 2015 roku stacja Lubliniec przeżywa 'drugą młodość', na chwile obecną jest to jedne z największych węzłów przesiadkowych na południu Polski, warto by również o tym napisac w opisie stacji, dane które są zamieszczone w opisie na dzień dzisiejszy są nieaktualne. W Lublińcu aż roi sie od pociągów PKP Intercity jak i KŚ i PR. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Lublińczanin (2017-02-23 22:50:39)
    od grudnia 2014 roku :) Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lubliniec

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...