OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Pyskowice

Ostatnia zmiana: 2020-11-30

<== | Galeria | ==>
Data: 2006-08-04
Autor: Michal__TG
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2020-12-01

Galeria użytkownika Michal__TG

Pyskowice na terenie skansenu kolejowego. Pojazd kiedyś należał do kopalni piasku Szczakowa. Cz. 1.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 317
: 6

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2020-12-01 18:04:36)
    Proszę jaki "piękny" "Berlińczyk" typ ET 168 Oranienburg http://www.s-bahn-ga…
    Czyli i nie tylko w Gdańsku ale i na Śląsku funkcjonowały te "zdobyczne" zugi.
  • #2 Jacek (2020-12-01 20:01:18)
    To tylko własność skansenu, nic mi nie wiadomo o ich kursowaniu na Śląsku.
  • #3 (odp. na #2) Michal__TG (2020-12-01 23:35:13)
    Może i nie kursowały na Śląsku i w Zagłębiu, ale dlaczego na nim dość stara naklejka kopalnia piasku Szczakowa?
  • #4 Jacek (2020-12-02 09:37:45)
    Dlatego że jeździły zapewne jako wagony z lokomotywą w składzie pociągu sieciowego, a nie samodzielnie. Resztę bracia Jakubiny Ci dopowiedzą .
  • #5 Jacek (2020-12-02 12:14:42)
    EW90-36 jeździł w Kop.Piasku Szczakowa ze spalinówką, jako pociąg ratunkowy do zdarzeń.
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-12-02 22:25:13)
    Ten typ funkcjonował na S-Bahn w Berlinie do 1963 roku (czyli 38 lat) więc go tam już nie pamiętam.
    Była to pierwsza większa seria dla potrzeb tej kolei, 50 sztuk tzw. "Viertelzuge" czyli "Ćwierć - pociągów" z 1925 roku.
    "Viertelzug" czyli zespół napędowy+wagon doczepny, mógł być zestawiany w zależności od obciążenia ruchowego danej linii i pory dnia w 2 lub 4 takie jednostki
    w pociągu.
    Cały zespół 4 jednostek miał długość 144 metry.
    Jednak wykorzystano je pózniej w l. 60-tych z braku innych wagonów dla potrzeb linii nr 5 w metro berlińskim i to jeszcze pamiętam.

    Najbardziej masowym jednak modelem pociągów berlińskiej S-bahn był tzw. "Stadtbahner" czyli "Miejski Kolejarz"
    http://www.s-bahn-ga…
    Części do niego budowano również we Wrocławiu w Linke-Hoffmann-Busch-Werke AG in Breslau (L.H.B.).
    Te pociągi były 18% lżejsze od poprzednika ze względu na użycie w nich stopów metali lekkich.
    Łącznie wyprodukowano 1.276 wagonów: sterujących, napędowych i doczepnych.
    Ostatni kurs służbowy tego modelu miał miejsce 21 grudnia 1997 czyli po 70 latach pracy!
    (solidna jeszcze wtedy, niemiecka robota)

    50 lat temu gdy jezdziłem nimi po Berlinie (i Gdańsku), a miały już wówczas po 40 lat, fascynowałem się że takie zabytki (ze względu na tą klasyczną,
    pruską formę) a jeżdżą.
    A służyły od tego czasu jeszcze kolejne 30 lat.
    Podobnie jest z naszymi EN-57/71 które mają szansę dorównać do tego rekordu.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Pyskowice

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...