OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Świętochłowice

Ostatnia zmiana: 2015-06-18

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja znajduje się w bardzo fajnym industrialnym otoczeniu sąsiadując "przez płot" z hutą żelaza "Mittal Steel" (dawna "Florian") oraz do niedawna z KWK "Polska", obecnie zrujnowana. (info: wasiukibic, 2008-01-05)

Opis infrastruktury: Na początku lat dziewięćdziesiątych rozebrano jeden dodatkowy tor, teraz istnieją już tylko dwa biegnące wzdłuż całej linii Gliwice-Katowice (info: Mikel, 2005-07-10)

Opis budynków: Był budynek, ale został zdewastowany, a w 2003 roku zburzony. (info: Mikel)
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103680
IBNR:4335
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  8,413 Katowice – Legnica (137)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
CBB (śląskie) 1,18 km
Kopalnia Polska (śląskie) 1,24 km
KWK Polska Szyb Piast (śląskie) 1,57 km
Huta Florian (śląskie) 1,76 km
Florian (śląskie) 1,82 km
Zgoda (śląskie) 2,03 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Świętochłowice

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...