Kędzierzyn-Koźle

OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kędzierzyn-Koźle

Ostatnia zmiana: 2018-02-17

Opis ogólny
Opis ogólny: Peron 1 dzieli się na a i b. (info: sk8er@o2.pl, 2005-07-22)

Peron 1 ma przedłużenie w kierunku południowym określane jako peron 1a. Odprawiane tam są niektóre pociągi osobowe w kierunku Kuźni Raciborskiej. Postój pociągu w tym miejscu nie ogranicza w żaden sposób ruchu przy właściwym peronie 1. Dlatego należy przyjąć, że jest to dodatkowa krawędź peronowa i dodatkowy peron. Do tego po północnej stronie peronu 1 jest drugi tor zakończony żeberkiem, z którego odprawiano pociągi osobowe w kierunku Strzelec Opolskich. W tym miejscu peron 1 jest wyspowy. (info: Marek Konopka, 09-08-2010)

Opis infrastruktury: Ciekawostką są nastawnie bramowe.

Opis budynków: Pierwszy nieistniejący dziś budynek Przystanku Kozel znajdował się między drugim a trzecim peronem. W latach 1912-1915 został całkowicie przebudowany dworzec powstał również nowy budynek istniejący do dziś wraz z infrastrukturą. (info: raffi24, 2006-02-24)

Kolejowa wieża wodna nr 3 stoi 1,5 km na pd.-zach. od stacji kolejowej,przy trójkącie rozjazdowym w kierunku Gliwic, w stanie dobrym, "wciśnięta" pomiędzy budynki warsztatów kolejowych, została zbudowana w latach 1914-1918.

Kolejowa wieża wodna nr 1 stoi przy ul Towarowej 1 przy PKP Energetyka, ok. 150 m. na pd.-zach. od wiaduktu kolejowego przy ul Kozielskiej. Wieża nieużywana jest w stanie dobrym, jest wpisana do rejestru zabytków. (info: Bolesław wojtyniak, 27-01-2010)

Wieża wodna nr 2 stoi przy ul. Towarowej 12/14, ok. 350 m. na pd.-zach. od wiaduktu kolejowego przy ul. Kozielskiej. Wieża w stanie dobrym jest wpisana do rejestru zabytków. (info: Bolesław Wojtyniak, 29-01-2010)

Obecny budynek przychodni kolejowej na ul. Traugutta stał po środku obecnych torów kolejowych. I ten budynek w całości przesunięto na obecne miejsce w odległości 78m od poprzedniego miejsca. Rzekomo dokumentacja tej (przeprowadzki) znajduje się w Berlińskich archiwach. (info od: Andrzej Krzysztoń, 2012-08-07)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 5
Krawędzie peronowe: 9
kody: EPA:5100043
HAFAS:5100119
IBNR:72
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Opole Groszowice (136)  
  64,162 Katowice – Legnica (137)  
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Bohumín (151/479/679)  
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Kędzierzyn Koźle Port (174)  
  64,135 Rudziniec Gliwicki – Kędzierzyn Koźle (199)  
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Kłodnica (680)  
  2,519 Nowa Wieś – Kędzierzyn Koźle (682/872)  
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Stare Koźle (709)  
  Kłodnica 2 – Kędzierzyn Koźle  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Żabieniec (woj. opolskie) 1,57 km
Kłodnica (woj. opolskie) 2,61 km
Kłodnica 2 (woj. opolskie) 3,37 km
Nowa Wieś (woj. opolskie) 3,38 km
Kędzierzyn Koźle Port (woj. opolskie) 3,67 km
Stare Koźle (woj. opolskie) 4,50 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kędzierzyn-Koźle

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...