OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kędzierzyn-Koźle

Ostatnia zmiana: 2018-10-12

Opis ogólny
Opis ogólny: Peron 1 dzieli się na a i b. (info: sk8er@o2.pl, 2005-07-22)

Peron 1 ma przedłużenie w kierunku południowym określane jako peron 1a. Odprawiane tam są niektóre pociągi osobowe w kierunku Kuźni Raciborskiej. Postój pociągu w tym miejscu nie ogranicza w żaden sposób ruchu przy właściwym peronie 1. Dlatego należy przyjąć, że jest to dodatkowa krawędź peronowa i dodatkowy peron. Do tego po północnej stronie peronu 1 jest drugi tor zakończony żeberkiem, z którego odprawiano pociągi osobowe w kierunku Strzelec Opolskich. W tym miejscu peron 1 jest wyspowy. (info: Marek Konopka, 09-08-2010)

Opis infrastruktury: Ciekawostką są nastawnie bramowe.

Opis budynków: Pierwszy nieistniejący dziś budynek Przystanku Kozel znajdował się między drugim a trzecim peronem. W latach 1912-1915 został całkowicie przebudowany dworzec powstał również nowy budynek istniejący do dziś wraz z infrastrukturą. (info: raffi24, 2006-02-24)

Kolejowa wieża wodna nr 3 stoi 1,5 km na pd.-zach. od stacji kolejowej,przy trójkącie rozjazdowym w kierunku Gliwic, w stanie dobrym, "wciśnięta" pomiędzy budynki warsztatów kolejowych, została zbudowana w latach 1914-1918.

Kolejowa wieża wodna nr 1 stoi przy ul Towarowej 1 przy PKP Energetyka, ok. 150 m. na pd.-zach. od wiaduktu kolejowego przy ul Kozielskiej. Wieża nieużywana jest w stanie dobrym, jest wpisana do rejestru zabytków. (info: Bolesław wojtyniak, 27-01-2010)

Wieża wodna nr 2 stoi przy ul. Towarowej 12/14, ok. 350 m. na pd.-zach. od wiaduktu kolejowego przy ul. Kozielskiej. Wieża w stanie dobrym jest wpisana do rejestru zabytków. (info: Bolesław Wojtyniak, 29-01-2010)

Obecny budynek przychodni kolejowej na ul. Traugutta stał po środku obecnych torów kolejowych. I ten budynek w całości przesunięto na obecne miejsce w odległości 78m od poprzedniego miejsca. Rzekomo dokumentacja tej (przeprowadzki) znajduje się w Berlińskich archiwach. (info od: Andrzej Krzysztoń, 2012-08-07)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 5
Krawędzie peronowe: 9
kody: EPA:5100043
HAFAS:5100119
IBNR:72
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Opole Groszowice (136)  
  64,162 Katowice – Legnica (137)  
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Bohumín (151/479/679)  
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Kędzierzyn Koźle Port (174)  
  64,135 Rudziniec Gliwicki – Kędzierzyn Koźle (199)  
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Kłodnica (680)  
  2,519 Nowa Wieś – Kędzierzyn Koźle (682/872)  
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Stare Koźle (709)  
  Kłodnica 2 – Kędzierzyn Koźle  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Żabieniec (woj. opolskie) 1,57 km
Kłodnica (woj. opolskie) 2,61 km
Kłodnica 2 (woj. opolskie) 3,37 km
Nowa Wieś (woj. opolskie) 3,38 km
Kędzierzyn-Koźle Port (woj. opolskie) 3,67 km
Stare Koźle (woj. opolskie) 4,50 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kędzierzyn-Koźle

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...