OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nowy Świętów

Ostatnia zmiana: 2016-09-06

Opis ogólny
Opis ogólny: Zachodnia grupa torów z dwoma peronami nieużywana. (info: Marek Konopka, 15-05-2011)

Opis budynków: Piętrowy budynek z 1913 r.

Dworzec z ostatniej ćwierci XIX w. (info: Marek Konopka, 15-05-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 4
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100243
HAFAS:5102486
IBNR:6304
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Nowy Świętów – Sławniowice Nyskie (332)  
  127,228 Katowice – Legnica (137)  
  0,000 Nowy Świętów – Głuchołazy Zdrój (297)  
  Nowy Świętów – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Dłużnica Państwowa Fabryka Papieru I (opolskie) 2,23 km
Dłużnica (opolskie) 2,32 km
Kępnica (opolskie) 5,02 km
Przełęk (opolskie) 5,17 km
Nowy Las (opolskie) 5,32 km
Hajduki Nyskie (opolskie) 5,74 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Nowy Świętów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...