OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Łubnica Łomżyńska

Ostatnia zmiana: 2016-09-14

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Łubnica Łomżyńska jeszcze po remoncie linii w latach 80-tych XX wieku była mijanką. Później zlikwidowano całą infrastrukturę pozostawiając jedynie przystanek osobowy. Do tego momentu były dwa tory 1 i 3. (info: Paweł Szrajber, 14-12-2014)
Dane tabelaryczne
Województwo: podlaskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:1263
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  47,434 Ostrołęka – Łapy (36)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kołaki (podlaskie) 7,13 km
Zambrów (podlaskie) 11,27 km
Zagroby Zakrzewo (podlaskie) 15,16 km
Czarnowo-Undy (podlaskie) 16,63 km
Czerwony Bór (podlaskie) 17,97 km
Kulesze Kościelne (podlaskie) 24,02 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Łubnica Łomżyńska

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...