OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wrocław Brochów Osobowy

Ostatnia zmiana: 2016-09-13

Opis ogólny
Tuż obok stacja towarowa z dużą ilością torów i całą infrastrukturą.
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: Przejście nadziemne jest pozostałością z dawnego wiaduktu drogowego. Przejście podziemne pod północną częścią stacji (WBB)
wieża wodna: - wieża wodna istnieje, stoi w części towarowej stacji ok. 630 m na pd-wsch od budynku dworca Wrocław Brochów Osobowy, współrzędne N 51°03’34.15” E 17°05’21.84”, na wyspie między wiązkami torów (wschodniej - kilka torów i zachodniej - powyżej dwudziestu torów),
- u zbiegu ulic I.Mościckiego i Chińskiej przy nastawni WB 21 przy węższej wiązce torów istnieje kładka dla pieszych i tunel pod torami prowadzące na wyspę między wspomnianymi torami, na wyspie są m.in. wieża wodna, dwa żurawie wodne w sąsiedztwie wieży wodnej, nieczynna, kotłownia, opuszczone budynki stacyjne i dalej w kierunku pn-zach duża lokomotywownia z zapleczem biurowym (info.wrzesień 2016 r. B.Wojtyniak).
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5104125
IBNR:906
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  175,726 Bytom – Wrocław Główny (132)  
  85,574 Opole Groszowice – Wrocław Brochów Osobowy (277)  
  3,083 Święta Katarzyna – Wrocław Kuźniki (349)  
  4,936 Wrocław Brochów Osobowy – Stadion (750)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wrocław Brochów WBB (dolnośląskie) 0,25 km
Lamowice (dolnośląskie) 1,71 km
Tarnogaj (dolnośląskie) 2,41 km
Wrocław Brochów X (dolnośląskie) 2,48 km
Wrocław Brochów WBA (dolnośląskie) 2,98 km
Wrocław Brochów Y2 (dolnośląskie) 3,15 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wrocław Brochów Osobowy

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...