Bogoria
Ostatnia zmiana: 2020-10-29
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Kolej w Bogorii przestała istnieć już całkowicie. Początek upadku rozpoczął się na przełomie lat 50 i 60 XX wieku gdy zlikwidowano trasę do Iwanisk rozbierając torowisko. W latach 80 natomiast całkowicie zawieszono eksploatację pozostałych odcinków kolei wąskotorowej. W pierwszej kolejności zawieszono ruch pasażerski a towarowy odbywał się w oparciu o przewóz wagonów normalnotorowych na lawetach wąskotorowych. Z czasem ruch stawał się coraz mniejszy, aż do całkowitego zaprzestania eksploatacji. Pod koniec lat 90 rozebrano i sprzedano tory oraz lokomotywy. W Bogorii pozostały obiekty kolejowe jak: budynek zawiadowcy stacji wraz z poczekalnią, parowozownia, budynek administracyjno - socjalny, wieża ciśnień i składy węgla. Wszystko to niszczeje pozostając jeszcze w rękach PKP. (info: Robert Rożek, 2004-11-11) Prezentacja stacji Bogoria - W filmie, podczas spaceru po stacji, prezentowana jest jej historia wraz z informacjami z czasów prowadzenia ruchu http://gdario.republika.pl/filmy/bogoria/index.html (prezentuje Naczelnik SwKD Edward Choroszyński) (info: Dariusz Gurbiel, 02-09-2008) Bogoria była dużym węzłem kolei wąskotorowej w kierunkach do: Jędrzejowa, Szczucina k. Tarnowa Wąskotorowego, Koprzywnicy i Iwanisk, - na terenie, na którym mieściła się stacja kolei wąskotorowej Bogoria czyli na terenie pomiędzy ulicami Rakowską, Polną, Kolejową i ulicą bez nazwy prowadzącą na zaplecze b.dworca kolejowego, wybudowany został gminny ośrodek sportu i rekreacji z dużym boiskiem, bieżnią tartanową, widownią z krzesełkami, małymi boiskami itp., - budynki dworcowe i sąsiadujące z nim zostały rozebrane, rozebrana została także wieża wodna, pozostały jedynie budynki lokomotywowni, w których mieści się strażnica straży pożarnej, - na ul. Rakowskiej zachowały się częściowo pokryte asfaltem fragmenty torów, innych torów i peronu już nie ma, info. wrzesień 2014 r., Bolesław Wojtyniak |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | świętokrzyskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki: | był, ale już nie istnieje | |
lokomotywownia: | zmienione przeznaczenie | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma i nie było | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: | Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | zlikwidowana | |
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: | 1/1; obecnie: 0/0 |
Bibliografia i odnośniki zewnętrzne |
---|
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
85,110 | Jędrzejów Wąskotorowy Osobowy – Szczucin koło Tarnowa Wąskotorowy | ||
0,000 | Bogoria – Koprzywnica | ||
0,000 | Bogoria – Iwaniska |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Przyborowice (woj. świętokrzyskie) | 3,00 km |
Łopatno (woj. świętokrzyskie) | 5,57 km |
Wola Małkowska (woj. świętokrzyskie) | 6,30 km |
Dobra Sztambergów (woj. świętokrzyskie) | 8,08 km |
Iwaniska (woj. świętokrzyskie) | 9,39 km |
Józefów Kielecki (woj. świętokrzyskie) | 10,25 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Bogoria