OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gostyń

Ostatnia zmiana: 2018-07-03

Opis ogólny
Opis ogólny:

2-3 razy w tygodniu przyjeżdża zdawka towarowa do cukrowni.Czasami pojawia się też "stonka" ze składem z materiałami budowlanymi dla firmy Romos. (info: fortipianek, 2006-04-13)

Dziś przez stację tą przejezdza tzw. szynobus relacji JAROCIN-LESZNO i LESZNO-JAROCIN dwa razy dziennie (od grudnia 3 razy dziennie)

BUDYNEK - pomieszczenia pracowników pionu technicznego i dyżurnego ruchu wynajęte są przez kolej FRYZJEROWI.. pomieszczenia kas i poczekalni są
wynajęte przez kolej i służą jako magazyn zepsutych maszyn do
szycia, tym czasem pomieszczenie gdzie kiedyś znajdował się bar
mleczny kolejowy sluży jako sklep meblowy... (info: Piotr Woźniak, 2004-11-05)

Budynek dworca zajmuje zakład naprawczy maszyn do szycia oraz fryzjer. (info: Piotr Woźniak, 2005-08-21)

Opis infrastruktury:

Od strony Leszna stoi wygaszony semafor świetlny z tarczą ostrzegawczą świetlną
(info: Józef Kaźmierczak, 01-11-2013)

Od Leszna 5 komorowy semafor świetlny zaś kształtowy przesunięty prze budowę nowej drogi, ale nadal czynny.
(info: Józef Kaźmierczak, 01-11-2013)
Semafor kształtowy został unieważniony a semafor świetlny został natomiast uruchomiony. (info: Józef Kaźmierczak, 06-11-2013)
Dnia 7.11.2013 został wycięty semafor kształtowy wjazdowy od Leszna. (info: Józef Kaźmierczak, 08-11-2013)

Nastawnia wykonawcza ( kierunek Leszno ) zlikwidowana. Urządzenia SRK przebudowane, sterowane z nastawni dysponującej ( kierunek Jarocin ).

W Gostyniu są dwa semafory jednoramienne. Jeden wjazdowy od strony Krobi a drugi też wjazdowy stoi w lesie od strony Kościana.
(info: Józef Kaźmierczak, 10-12-2013)

Wszystkie tory prowadzące do bocznic, ramp i magazynu oraz starej lin Kościan- Miejska Górka są nieprzejezdne - rozebrane w całości lub częściowo. Używane są tylko dwa tory, umożliwiające przejazd i manewry pociągowi towarowemu. Budowane jest nowe przejście nadziemne a stare - kładka nad torowiskami,ma być w przyszłości zburzona. (info: Krzysztof Szymkiewicz, 04-08-2014)

W Gostyniu został udrożniony tor z peronu 1, i do tego został naprawiony semafor dwu ramienny wyjazdowy od tego toru.
Mam taką nadzieję, że ten tor będzie używany.
(info: Adam, 07-04-2015)Opis budynków:

Trzystanowiskowa lokomotywownia istnieje, w dobrym stanie, niestety po obrotnicy i torach dojazdowych nie ma śladu, obecnie zajmowana przez jakąś firmę. Znajduje się na płd.-zach. stacji, patrząc w stronę wyjazdu na Leszno po lewej stronie. (info: Przemysław Biały, 09-08-2008)
Wieża wodna stoi ok. 480 m na zach od budynku dworca kolejowego po przeciwnej stronie torów, lipiec 2012 Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 16-07-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne i kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nieczynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 3 (dawniej 4)
Krawędzie peronowe: 3 (dawniej 4)
kody: HAFAS:5101236
IBNR:7148
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  36,071 Jarocin – Kąkolewo (360)  
  34,628 Miejska Górka – Kościan (366)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Grabonóg (wielkopolskie) 2,62 km
Dusina (wielkopolskie) 4,04 km
Kunowo (wielkopolskie) 5,47 km
Gola (wielkopolskie) 5,76 km
Piaski Wielkopolskie (wielkopolskie) 6,31 km
Ziółkowo Folwark (wielkopolskie) 6,38 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gostyń

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...