OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Września

Ostatnia zmiana: 2015-06-18

Opis ogólny
Opis infrastruktury: przejście podziemne zostało częściowo uszkodzone w wyniku działań wojennych II wojny światowej. Oryginalne jest przejście do peronu 1 i 2, do 3 zostało odbudowane po wojnie(było to widać dokładnie przed remontem) (info: wodzu, 2007-07-19)

Opis budynków: Wnętrze budynku dworcowego zostało wyremontowane w grudniu 2004. (info: Hubert Wietrzyński, 2005-10-08)

- wieża wodna z niespotykanym w Polsce kształtem części zbiornikowej stoi przy wiadukcie w ciągu ulic I. Paderewskiego i I. Daszyńskiego, w sąsiedztwie dworca kolejowego (ok.150 m na pn-zach od budynku dworca, po przeciwnej stronie torów). Bolesław Wojtyniak październik 2013 r. (info: Bolesław Wojtyniak, 14-10-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA:5100198
HAFAS:5100157
IBNR:250
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  136,310 Oleśnica – Chojnice (281)  
  2,369 Sokołowo Wrzesińskie – Września (807)  
  Września – Podstolice (808)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Września Wąskotorowa (wielkopolskie) 0,09 km
Września Miasto (wielkopolskie) 0,97 km
Sokołowo Wrzesińskie (wielkopolskie) 2,40 km
Sokołowo (wielkopolskie) 3,38 km
Kaczanowo (wielkopolskie) 4,14 km
Ostrowo Południowe (wielkopolskie) 5,66 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Września

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...