OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kluczbork

Ostatnia zmiana: 2015-06-11

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (1899)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1905 a 1915)
Obraz
fot. nieznany (1910)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1910 a 1914)
Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1918 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (przed 1927)
Obraz
fot. nieznany (1930)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1935 a 1939)
Obraz
fot. nieznany (1936)
Obraz
fot. Jirka Reitmayer (pomiędzy 2000 a 2005)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2000-10-22)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2000-10-22)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2000-10-22)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2000-10-22)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2000-10-22)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2000-10-22)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2000-10-22)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2000-10-22)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2000-10-22)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Jacek Widera (2016-09-18 16:48:35)
    O ile się nie mylę, była jeszcze w latach 80-tych nastawnia pomocnicza na wprost lokomotywowni, zburzono ją chyba na początku lat 90-tych lub w końcu 80-tych. Pociąg z Katowic do Wrocławia zwalniał lub zatrzymywał się, aby wypuścić kolejarzy (taki nieoficjalny przystanek). Kładkę z widokówki 3 i 4 jeszcze pamiętam. Została rozebrana i zastąpiona istniejącą. Co ciekawe obok starej kładki rosła(i nadal rośnie) najstarsza olsza czarna w Polsce. Trudno się do niej teraz dostać (teren Wagremu). Może ktoś pamięta, do czego służyły bunkry przy wejściu na kładkę na ulicy Dworcowej - obecnie w tym miejscu jest parking. Czy to były schrony przeciwlotnicze? Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Marcin Medyk (2016-12-06 10:47:17)
    Obecnie budynek stacyjny odnowiony, czynny sklepik na dworcu z prasą i przekąskami. Dwie kasy biletowe. Trasa Katowice - Poznań zmodernizowana do V=max 120 km/h Odpowiedz»
  • #3 Mariusz (2016-12-31 17:48:24)
    Witam!!proszę o numery St 43 które należały pod Kluczbork Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Damian Stupień (2017-03-08 15:32:46)
    Poszukaj sobie tutaj - http://www.forumkole… Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kluczbork

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...