OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wesoła

Ostatnia zmiana: 2017-12-02

Opis ogólny
Posterunek odgałęźny na linii Bytom - Wrocław. Dziś na torach śladu już nie ma. Stare rozjazdy wycięte. W tym miejscu jest zwykły fragment linii.
Idzie się po torach i w pewnym miejscu jest obok kupka gruzu między drzewami owocowymi. Tyle zostało. Nie ma też żadnej konkretnej drogi dojazdowej - wokół same chaszcze i drzewa. Po tym gruzie można poznać, że coś tu kiedyś stało. Nawet boczna linia do Biskupic nie pozostawiła po sobie w tym miejscu śladów, dopiero kilkaset metrów dalej widać wiadukt.
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  24,575 Bytom – Wrocław Główny (132)  
  Zabrze Biskupice – Wesoła  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wojciech (śląskie) 0,89 km
Kopalnia Pstrowski pole Rokitnica (śląskie) 1,07 km
Michał Mi-2 (śląskie) 1,09 km
Biskupice Wąskotorowe (śląskie) 1,37 km
Michał (śląskie) 1,57 km
Szyb Szczęść Boże KWK Królowa Luiza (śląskie) 2,07 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wesoła

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...