OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szczecin Dąbie Osiedle

Ostatnia zmiana: 2022-08-05

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2006-06-09)
Obraz
fot. irek (2013-12-19)
Obraz
fot. irek (2013-12-19)
Obraz
fot. irek (2013-12-19)
Obraz
fot. irek (2013-12-19)
Obraz
fot. irek (2013-12-19)
Obraz
fot. irek (2013-12-19)
Obraz
fot. irek (2013-12-19)
Obraz
fot. octanq (2014-06-29)
Obraz
fot. Dawid Komorowski-Dorosz (2016-05-23)
Obraz
fot. Dawid K.D (2016-07-02)
Obraz
fot. Dawid K.D (2016-08-13)
Obraz
fot. Dawson93 (2020-01-05)
Obraz
fot. Dawson93 (2020-01-05)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Dawson93 (2020-11-14 20:44:21)
    Czemu ten przystanek kolejowy nie został uwzględniony w planie SKM, skoro budują Trzebusz i Dunikowo? Dąbie Osiedle też warto by było dostosować do panujących warunków.
  • #2 (odp. na #1) Gerson (2020-11-15 12:21:39)
    Przystanki Szczecin Trzebusz i Szczecin Dunikowo powstają ze względu na strefy przemysłowe, które tam powstały i mają zapewnić pracownikom tych stref dojazd do pracy. Podejrzewam, że Szczecin Dąbie Osiedle nie został uwzględniony ze względu na zbyt mały potok pasażerów. Przystanek znajduje się na skraju osiedla. W pobliżu znajdują się (z małymi wyjątkami) domki jednorodzinne, które raczej nie wygenerują odpowiedniego potoku pasażerów (może się mylę?). Mieszkańcy Dąbia korzystają ze stacji Szczecin Dąbie, która umożliwia podróż w kilku kierunkach takich jak: Świnoujście, Koszalin, Poznań oraz Szczecin Główny. Podejrzewam, że z przystanku Szczecin Dąbie Osiedle nie zbyt wiele osób chciałoby dostać się do Goleniowa, tak samo, jak w drugą stronę (podobnie jak ze stacji Szczecin Dąbie) - do Szczecina Głównego. Wpływ na to ma dobrze rozwinięta komunikacja autobusowa biegnąca przez środek tego osiedla. Może się to zmienić po wprowadzeniu jednego biletu na wszystkie środki transportu publicznego.
  • #3 (odp. na #1) irek (2020-11-15 14:28:51)
    Zacznijmy od tego że ten obecnie nieczynny przystanek, od początku miał przeznaczenie....wojskowe. Krótko aby nie rozwijać niepotrzebnie tematu bo to nie do końca w temacie OBK. Ten około 500 metrowy peron, gdy go budowano bardzo wyprzedzał to co można było zaobserwować na innych nawet bardzo ważnych stacjach. Teraz tak, jadąc od Szczecin Dąbie kierunek Świnoujście, po prawej stronie tego przystanku, tuż za laskiem były baterie FlaK 8,8cm i chyba sFlaK 10,5cm, kawałek dalej na Berlince, tuż przy węźle Rzęśnica były radary wczesnego ostrzegania. Ktoś zapyta po co to wszystko? Ano po drugiej stronie torów znajdują się tereny po byłych, chyba największych w Polsce, Fabryka Kabli Załom (aktualnie śp), ale przed II wojną mieściły się tam, fila firmy Stoewer-Werke produkcja silników samochodowych oraz fabryka silników samolotowych "Pommersche Motorenbau GmbH Stettin" Czyli ten przystanek zwany Szczecin Dąbie Osiedle, nigdy nie miał przeznaczenia cywilnego. Były jakieś próby ruszenia tematu ale tak naprawdę ani władzom kolejowym ani władzom lokalnym było nie po drodze aby ruszać temat. No i nie ma co się dziwić, wywalać kupę kasy, a i pożytek znikomy. W tym rejonie działa całkiem dobrze komunikacja miejska. W latach już nam bardziej współczesnych były jakieś plany aby tereny w tej okolicy przeznaczyć na osiedla domów jednorodzinnych, ale chyba w dalszym ciągu to są tereny wojskowe.
  • #4 Paweł Ruczko (2021-08-05 22:16:01)
    Ten nieczynny przystanek mógłby się paradoksalnie dziś przydać, gdyby autobusy mogły podjeżdżać w jego okolicę. W końcu stosunkowo niedaleko jest pętla autobusowa Dąbie Osiedle.
  • #5 (odp. na #4) irek (2021-08-09 11:51:55)
    @Paweł Ruczko, jesteś tego świadom, iż coś takiego jest tak zwyczajnie nierealne. Głównym powodem jest to, iż ta część miasta rozwija się w kierunku północnym, od ul. Goleniowskiej, czyli przedłużenie pętli autobusowej Dąbie Osiedle, w kierunku ul. Kurpiów, czyli okolice Szczecin Dąbie Osiedle, właściwie nic nie zmienia, a jedynie podniesie ciśnienie wszystkim tym, którzy mieszkają (co raz więcej buduje/osiedla się w sąsiedztwie jeziora Dąbie, Szybowcowa, Goplańska, Róży Wiatrów itp.). Oczywiście było by to wskazane o czym piszesz, jednak to mało realne. Ale kto wie, nie takie cuda komunikacyjne w Szczecinie ostatnimi czasy się odbywają :)
  • #6 Dawson93 (2021-10-24 19:18:48)
    Pamiętam z opowieści mamy, że zanim powstał w obecnej lokalizacji ten przystanek, mieścił się on mniej więcej w okolicy przejazdu kolejowo-drogowego na ulicy Tczewskiej. Kawałek nasypu robił jako peron. Dziadek prowadził parowóz i właśnie podobno tam się zatrzymywał, aby moja Mama z Babcią mogły wsiąść i pojechać z nim np. do Świnoujścia. Dziadka niestety nie poznałem, a na pewno dużo mógłby pomóc. Ma ktoś jakieś info w temacie przeznaczenia wojskowego tego aktualnego przystanku?

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szczecin Dąbie Osiedle

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...