OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Osowa Góra

Ostatnia zmiana: 2018-06-12

Opis ogólny
Opis ogólny:

Jedne tory (jeszcze) są, drugie tory kilka lat temu rozebrano (były na drewnianych podkładach). Była wiata ale zdewastowano ja (a nie rozebrano). (info: lion)

Podkłady są betonowe w zasadzie na całej trasie. Linia jest w dobrym stanie (sam przystanek końcowy nie - zdewastowany i pochłonięty przez las w zasadzie).

Linia została w 2013 roku oczyszczona, a obecnie jest tu prowadzony regularny ruch drezynowy (sierpień 2014)

(info: Błażej Kopka, 23-08-2014)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: otwarty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę nad peronem
semafory: świetlne, zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:7334
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  5,033 Puszczykówko – Osowa Góra (361)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Mosina Pożegowo (wielkopolskie) 2,52 km
Mosina (wielkopolskie) 3,80 km
Drużyna Poznańska (wielkopolskie) 4,22 km
Puszczykówko (wielkopolskie) 5,49 km
Iłowiec (wielkopolskie) 7,26 km
Puszczykowo (wielkopolskie) 7,51 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Osowa Góra

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...