OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nysa

Ostatnia zmiana: 2017-02-13

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja posiada 3 perony w tym peron II to peron wyspowy (Peron I jak i III są jednokrawędziowe). Obecnie najczęściej używane są perony II i III (III głównie w stronę Opola, II w stronę Kędzierzyna Koźla, oraz Kamieńca Ząbkowickiego). Dworzec odmalowany od strony miasta. Od strony peronów malowanie jeszcze trwa. Składy osobowe obecnie stacjonują na żeberku kończącym się przy peronie II. (info: Wojciech C, 2007-10-09)

Oburzająca jest żonglerka w rozkładzie jazdy zwłaszcza na liniach do Brzegu (po ponownym otwarciu dla przewozów pasażerskich nastąpiło kolejne zawieszenia), Głuchołaz (2 pary pociągów o godzinach kompletnie niepasującym ruchowi lokalnemu) i do Kamieńca (z 6-7 par pociągów na dobę zostawiono 2 również o ciekawych godzinach). Swoje zrobiła też likwidacja największych nyskich zakładów pracy (ZUP, Fabryka Samochodów Dostawczych). Dzisiaj węzeł w Nysie nie jest tym, czym był jeszcze 15 lat temu, a szkoda, Nysa to bardzo piękne miasto z dużymi możliwościami (również kolejowymi) ale PKP chyba tego wszystkiego nie dostrzega... (info: wasiukibic, 2007-12-21)

Opis infrastruktury: Lokomotywownie były 2 - jedna od strony centrum, która jest w rozsypce/rozbiórce, druga, w której stacjonują drezyny. Obie stoją naprzeciw siebie w stronę Kamieńca Ząbkowickiego. (info: Wojciech C, 2007-10-09)

Opis budynków: - wieża wodna stoi ok. 110 m na pn-zach od budynku dworca(przy końcu ul. Kolejowej),

-podobna wieża stoi w Racławicach Śląskich, styczeń, 2013 r. Bolesław Wojtyniak,
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: Były dwie: "mała" na zachód od północnej głowicy i "duża" na wschód od północnej głowicy - obie zburzone.
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100079
HAFAS:5100044
IBNR:136
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  139,075 Katowice – Legnica (137)  
  48,752 Opole Zachodnie – Nysa (287)  
  0,000 Nysa – Brzeg (288)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Nysa Miasto (opolskie) 0,20 km
Nysa Dworzec Mały (opolskie) 1,01 km
Nysa Górna Wieś (opolskie) 2,24 km
Nysa Średnia-Wieś (opolskie) 2,54 km
Podkamień (opolskie) 4,46 km
Hajduki Nyskie (opolskie) 5,31 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Nysa

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...