OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Strzebielino Morskie

Ostatnia zmiana: 2016-09-10

Opis ogólny
Opis ogólny: W czasie do II Wojny Światowej Strzebielino było stacją graniczną. Dlatego też na stacji jest spora ilość torów. Przy torach znajduje sie budynek, gdzie niegdyś przechowywane były towary. Na stacji PKP Niemcy dokonywali przeładunku towaru. (info: Bartek Jaszczur, 2005-12-24)
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103280
IBNR:5598
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  59,411 Gdańsk Główny – Stargard (202)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Bożepole Wielkie (pomorskie) 6,72 km
Luzino (pomorskie) 8,40 km
Kostkowo (pomorskie) 11,13 km
Nawcz (pomorskie) 11,86 km
Słuszewo (pomorskie) 12,02 km
Kętrzyno (pomorskie) 12,08 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Strzebielino Morskie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...