OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szczecin Gocław

Ostatnia zmiana: 2017-01-03

Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Budynek nastawni dysponującej SW wraz z przyległym magazynem znajduje się od strony Szczecina Niebuszewa. Budynek nastawni wykonawczej SW1 znajduje się od strony Szczecina Glinek; budynek po remoncie w 2016 roku.
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę przystankową
semafory: świetlne (kształtowe w okręgu SW do grudnia 2011, w okręgu SW1 do grudnia 2016)
przejście podziemne: czynne
kasa: nie ma, być może była
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:8379
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  13,220 Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Szczecin Gocław Towarowy (zachodniopomorskie) 0,85 km
Szczecin Golęcino (zachodniopomorskie) 1,75 km
Szczecin Glinki (zachodniopomorskie) 2,58 km
Szczecin Żelechowo (zachodniopomorskie) 3,17 km
Szczecin Grabowo (zachodniopomorskie) 4,48 km
Szczecin Drzetowo (zachodniopomorskie) 4,48 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szczecin Gocław

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...