OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gałczewko

Ostatnia zmiana: 2018-02-13

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Infrastruktura zniszczona i częściowo rozkradziona przez złomiarzy (info: Marcin Zajączkowski, 2007-06-19)

Opis budynków: Budynek w kiepskim stanie zamieniony na mieszkania dla byłych pracowników PKP (info: Marcin Zajączkowski, 2007-06-19)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0 (był 1)
Krawędzie peronowe: 0 (była 1)
kody: IBNR:5134
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  29,702 Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Gołąb (kujawsko-pomorskie) 4,70 km
Golub Dobrzyń (kujawsko-pomorskie) 4,72 km
Tokary (kujawsko-pomorskie) 7,25 km
Ostrowite koło Golubia (kujawsko-pomorskie) 8,32 km
Wrocki (kujawsko-pomorskie) 9,87 km
Chełmoniec (kujawsko-pomorskie) 13,60 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gałczewko

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...