OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Strzelin

Ostatnia zmiana: 2018-10-05

Opis ogólny
Dawniej Strzelin był stacją manewrową (intensywny ruch dzięki kamieniołomom i liniom bocznym wychodzącym ze Strzelina), później zdegradowano go do roli stacji pośredniej. (info: wasiukibic, 05-07-2008)

Bocznica do Cukrowni "Strzelin" - używana, odgałęzia się na południowy - wschód od stacji, bocznica do elewatorów - używana (znajduje się w zachodniej części stacji), bocznica do kamieniołomów - używana (info: wasiukibic, 05-07-2008)

Wybudowano nowy, żelbetowy wiadukt drogowy w południowej części stacji i jednocześnie rozebrano starą, kamienną budowlę. (info: wasiukibic, 08-06-2009)

Dawniej dwie nastawnie - jedna przy peronach, druga przy wyjeździe na Wrocław / Głęboką Śląską (używane, kiedy Strzelin miał jeszcze status stacji manewrowej).

Obecnie sterowanie scentralizowane w nowej nastawni posadowionej pomiędzy 2 i 3 peronem. Magazyn towarowy w NE części stacji - opuszczony i zdewastowany, brak drzwi i okien (stoi przy dawnej nastawni wykonawczej), w zachodniej części stacji stały jeszcze budynki gospodarcze o szachulcowych ścianach (o ile dobrze pamiętam) - dziś nie istnieją. Ponadto garaż na drezyny (używany). (info: wasiukibic, 05-07-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
Garaż na drezyny zlikwidowany prawdopodobnie razem z remontem linii (lato 2016)
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: Wieża wodna stoi ok. 200 m na północ od budynku dworca, po przeciwnej stronie torów, niedaleko elewatora zbożowego. (info: Bolesław Wojtyniak, 13-02-2011)
perony: Perony: 3

Krawędzie peronowe: 4

peron 1 zadaszony tylko przy budynku; peron 2, prawie w całości. 3 bez zadaszenia. przejście podziemne: jest, łączy wszystkie 3 perony. (Informacje: UFO)

Peron 3 ob. chyba nieużywany, ale jest. (info: M.H, 2005-11-05)

Trzeci :peron" to w zasadzie trawka, na którą ludzie wsiadali i wysiadali za czasów istnienia linii do Kondratowic. Pierwszy peron używany awaryjnie, Całość ruchu obsługuje peron 2. (info: seba, 16-06-2011)
kody: EPA:5100118
HAFAS:5100076
IBNR:6436
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  36,987 Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)  
  33,652 Brzeg – Łagiewniki Dzierżoniowskie (304)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Strzelin Cukrownia (woj. dolnośląskie) 1,75 km
Mikoszów (woj. dolnośląskie) 2,91 km
Warkocz (woj. dolnośląskie) 4,83 km
Karszów (woj. dolnośląskie) 6,05 km
Biały Kościół (woj. dolnośląskie) 6,93 km
Głęboka Śląska (woj. dolnośląskie) 8,62 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Damian Stupień (2017-08-27 11:56:27)
    info odnośnie remontu dworca - http://www.transport… Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Strzelin

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...