OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Skibno

Ostatnia zmiana: 2016-09-10

Opis ogólny
Opis ogólny: 3 tory plus 4 i 5 przy rampie i placu przeładunkowym. Hala, prawdopodobnie służąca jednej drezynie. (info: Karol Romaniuk, 2005-08-21)

Opis infrastruktury: Przy tej stacji znajduje się przesypownia cementu. Kiedyś było to jedno z nielicznych miejsc gdzie przedsiębiorstwa budowlane mogły zaopatrywać się w cement luzem przewożony później cementowozami do zbiorników na budowach.Tymi cementowozami wożono również wapno luzem.

Po ciśnieniem przesypywano tutaj cemment i wapno luzem z wagonów do silosów i wydawano później do cementowozów. Wtedy przesypownia stanowiła włsność Przedsiębiorstwa Transportu i Spedycji Cementu w Warszawie. Obecnie chyba jest własnością koncernu LAFARGE. (info: Zbyszek Szczepaniak, 2007-04-15)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100912
HAFAS:5103396
IBNR:8332
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  186,607 Gdańsk Główny – Stargard (202)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Chełmska Góra (zachodniopomorskie) 10,71 km
Wiekowo (zachodniopomorskie) 10,91 km
Bonin (zachodniopomorskie) 11,99 km
Bonin (dawna lokalizacja) (zachodniopomorskie) 12,02 km
Manowo (zachodniopomorskie) 12,91 km
Manowo Majątek (zachodniopomorskie) 13,18 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Skibno

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...