OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Turzno Kujawskie

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny
Opis ogólny: semafory świetlne SBL (info: Leszek Ochmański, 2005-03-26)

Opis budynków: Mała wiata murowana, rozpadająca się (info: Damian Wilczyński, 2007-10-19)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: nie ma i nie było
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103852
IBNR:5660
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  84,160 Kutno – Piła Główna (18)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Ciechocinek (kujawsko-pomorskie) 5,22 km
Odolion (kujawsko-pomorskie) 5,23 km
Ciechocinek Warzelnia Soli (kujawsko-pomorskie) 6,50 km
Niszczewy (kujawsko-pomorskie) 6,98 km
Łowkowice Wąskotorowe (kujawsko-pomorskie) 8,66 km
Nieszawa Waganiec (kujawsko-pomorskie) 8,87 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Turzno Kujawskie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...