OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Niedźwiedź Wielkopolski (galeria)

Ostatnia zmiana: 2018-04-16

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2009-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2009-05-29)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław i Aleksandra Król (2014-04-06)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 valdo (2017-06-03 17:45:08)
    była na pewno kasa - pamiętam z dzieciństwa kupowane tam kartonikowe bilety :) Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) valdo (2017-06-03 17:46:44)
    kasa i poczekalnia były w budynku nastawni na parterze Odpowiedz»
  • #3 polo (2017-09-16 10:30:16)
    Przystanek osobowy uruchomiono wraz z początkiem rozkładu „SRJP lato 1952“ i opatrzono nazwą „Korpysy“. Przemianowany na „Niedźwiedź Wkp.“ dopiero od rozkładu „SRJP lato 1962“. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2017-09-18 21:53:05)
    Dzięki za wyłapywanie takich rzeczy! Poprawiam. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #1) tom (2018-02-14 12:50:06)
    mam pytanie - czy byłby Pan w stanie odtworzyć jakieś szczegół nt. wnętrza? Organizacja pomieszczenia, umiejscowienie kasy, poczekalni, przechowalni bagażu (jeśli były), wystrój??? Cokolwiek, proszę o kontakt. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Niedźwiedź Wielkopolski

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...