OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Niedźwiedź Wielkopolski

Ostatnia zmiana: 2018-04-16

Opis ogólny
Opis ogólny: Zamknięty zapewne na początku stycznia. (info: Łukasz Zawadzki, 2008-01-30)

Opis infrastruktury: Semaforów nie ma. Istnieje tylko sygnalizacja świetlna na przejeździe kolejowym w sąsiedztwie przystanku. (info: Boleslaw Wojtyniak , 07-10-2009)

Opis budynków: Budynek, gdzie mieściła się kasa, poczekalnia i WC zdewastowane (info: Boleslaw Wojtyniak , 07-10-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: Budynek nastawni rozebrano na przełomie lutego i marca 2014 roku.
Nie istnieje już zabudowa, gdzie mieściła się kasa, poczekalnia i wc (info.marzec 2018 r. B. Wojtyniak)
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102418
IBNR:7302
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  67,051 Kluczbork – Poznań Główny (272)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Antonin (wielkopolskie) 3,99 km
Ostrzeszów (wielkopolskie) 8,62 km
Przygodzice (wielkopolskie) 10,85 km
Ostragóra (wielkopolskie) 11,62 km
Rogaszyce (wielkopolskie) 12,88 km
Janków Przygodzki (wielkopolskie) 15,56 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 valdo (2017-06-03 17:45:08)
    była na pewno kasa - pamiętam z dzieciństwa kupowane tam kartonikowe bilety :) Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) valdo (2017-06-03 17:46:44)
    kasa i poczekalnia były w budynku nastawni na parterze Odpowiedz»
  • #3 polo (2017-09-16 10:30:16)
    Przystanek osobowy uruchomiono wraz z początkiem rozkładu „SRJP lato 1952“ i opatrzono nazwą „Korpysy“. Przemianowany na „Niedźwiedź Wkp.“ dopiero od rozkładu „SRJP lato 1962“. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2017-09-18 21:53:05)
    Dzięki za wyłapywanie takich rzeczy! Poprawiam. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #1) tom (2018-02-14 12:50:06)
    mam pytanie - czy byłby Pan w stanie odtworzyć jakieś szczegół nt. wnętrza? Organizacja pomieszczenia, umiejscowienie kasy, poczekalni, przechowalni bagażu (jeśli były), wystrój??? Cokolwiek, proszę o kontakt. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Niedźwiedź Wielkopolski

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...