OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kłodzko Główne

Ostatnia zmiana: 2018-05-22

Opis ogólny
Opis ogólny: Obecnie stacja bardziej towarowa niż pasażerska, chociaż oficjalnie jest o wciąż spory węzeł. Niestety budynek dworca jest coraz bardziej zapuszczony. Koło peronu 1 bardzo ciekawy kozioł oporowy.

Opis infrastruktury: Przed b. lokomotywownią zachował się jeszcze żuraw wodny. (info: Bolesław Wojtyniak, 10-12-2009)

Drewniano - stalowa konstrukcja wiaty na peronie 1 doczekała się w końcu remontu. Do niedawna była to pordzewiała konstrukcja, z której płatami odpadała farba, teraz słupy i belki stalowe pomalowano na niebiesko. (info: wasiukibic, 01-01-2010)

Opis budynków: Budynek dworca zdewastowany, czynna jedynie poczekalnia z kasami. Bar zlikwidowany. Na stacji czynny jedynie kiosk z prasą, słodyczami i napojami (info: sławek, 2007-08-13)

Lokomotywownia w Kłodzku istniała do roku 1993 kiedy to została zlikwidowana a tabor przeniesiony do Kamieńca Ząbkowickiego. Obecnie stoją tylko zdewastowane resztki lokomotywowni. Info: Sławek (agas26)

Szopa miała 18 stanowisk na wachlarzu tory krzyżowały się i przez bramę wprowadzano pojazdy na dwa stanowiska. (info: Waldi, 2007-09-08)

Na terenie stacji były i są dwie wieże wodne. Jedna obok budynku dawnej stołówki druga na terenie Lokomotywowni. Ta na terenie Lokomotywowni była stacją wodną zasilającą dwie wieże (posiadała pompownię) (info: Ed)

Dwie wieże wodne nadal są, wieża okrągła bliżej budynku dworca (przy dawnej stołówce) zachęca otwartymi drzwiami, chociaż na razie wygląda nie najgorzej zarówno dach jak i mury, w środku jest jeszcze armatura i drabina wewnętrzna, druga wieża przy lokomotywowni, zamknięta, jest o tyle ciekawa, że posiada b. interesujący trzon ośmiokątny, wzmocniony na zewnątrz pionowymi stalowymi listwami na narożnikach i krzyżującymi się płaskownikami , na części zbiornikowej jest dobrze zachowany wskaźnik poziomu wody w zbiorniku. Stan dwóch wież określam jako dobry (to jeszcze nie dewastacja). Budynek b. lokomotywowni w fatalnym stanie. (info: Bolesław Wojtyniak, 10-12-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: czynne dojście od budynku do peronów. Część prowadząca za stację zamknięta.
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 4
Krawędzie peronowe: 6
kody: EPA:5100046
HAFAS:5101564
IBNR:75
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  93,481 Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)  
  0,000 Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny (286)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kłodzko Skład opału (dolnośląskie) 1,17 km
Kłodzko Miasto (dolnośląskie) 1,61 km
Papiernia w Młynowie (dolnośląskie) 2,49 km
Ławica (dolnośląskie) 3,16 km
Kłodzko Nowe (dolnośląskie) 3,83 km
Kłodzko Książek (dolnośląskie) 4,25 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kłodzko Główne

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...