Krapkowice
Ostatnia zmiana: 2020-04-24
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Brak ruchu od 1997 (info: Jacek Ostałowski) Od Krapkowic odchodzi bocznica wojskowa do jednostki wojskowej KRAPKOWICE - JEDNOSTKA WOJSKOWA NR.1946 (info: Jarosław Lizak, 14-12-2013) Opis infrastruktury: Tory niezdemontowane, ale one i perony zarośnięte. Brak połączenia z siecią PKP ze względu na zerwany most na Odrze po powodzi. (info: Jacek Ostałowski) Dwie nastawnie. Przestawianie zwrotnic za pomocą cięgien z nastawni. Budynki zdemolowane, wewnątrz cała metalowa infrastruktura rozkradziona. Ostatnia większa kradzież miała miejsce w 2004 roku. Ze strony zachodniej, obok nastawni rozpoczyna się kilkukilometrowa bocznica do jednostki wojskowej, rozgałęziająca się za stacją, dawniej połączona z bocznicami placu drzewnego Zakładów Papierniczych. Ze strony wschodniej tor do Zakładów Papierniczych w których torowisko rozgałęzia się do lokomotywowni oraz na szereg bocznic, z których jedna prowadzi do "nowego zakładu" oraz na plac drzewny. Zlikwidowana krótka bocznica (od południa) do Zakładów Maszynowych Przemysłu Papierniczego. Zlikwidowana bocznica wiodąca w kierunku południowym na długości około 750m w kierunku przyległych magazynów i dalej, do rozdzielni energetycznej w rejonie ulicy Staszica. (info: Witold Rożałowski, 2005-11-05) Opis budynków: Budynek stacyjny z 1908 roku zajmowany na górze przez mieszkanie, a na dole przez firmę prywatną. (info: Jacek Ostałowski) Budynki nastawni wewnątrz zdemolowane, wewnątrz cała metalowa infrastruktura rozkradziona. Ostatnia większa kradzież miała miejsce w 2004 roku. Obok nastawni zachodniej tor z "kanałem" do inspekcji taboru. (info: Witold Rożałowski, 2005-11-05) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | opolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | adaptowany do innych celów | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: | Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | zlikwidowana lub nieczynna | |
wieża wodna: | nie ma, być może była | |
perony: | Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
Bibliografia i odnośniki zewnętrzne |
---|
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
6,184 | Gogolin – Prudnik (306) | ||
Krapkowice – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Krapkowice Otmęt (woj. opolskie) | 1,68 km |
Steblów (woj. opolskie) | 2,41 km |
Chorula Cementownia (woj. opolskie) | 5,83 km |
Łowkowice (woj. opolskie) | 7,35 km |
Gogolin (woj. opolskie) | 7,57 km |
Górażdże (woj. opolskie) | 7,69 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Krapkowice