OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jawor

Ostatnia zmiana: 2020-08-02

Opis ogólny
W okresie przedwojennym linia do Malczyc była obsługiwana przez dworzec mały, korzystający z tej samej infrastruktury co właściwy.

Duży ruch pociągów przewożących kamień wydobywany na Pogórzu Kaczawskim. (info: Michał, 13-04-2012).
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: 2017: Tory stacyjne są zmodernizowane.

2012: Tory w stanie agonalnym, złom i próchno. Jest ograniczenie do 10 km/h. Na peronie drugim odbywają się krzyżowania pociągów osobowych KD. (info: Michał, 13-04-2012)
budynki: Budynek w kiepskim stanie wizualnym. Zamurowano wyjścia i okna od strony peronów. Od strony miasta pomieszczenia kasowe i poczekalnię zaadaptowano na sklep rowerowy. (info: Michał, 13-04-2012)
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: Czynne przejście podziemne zalewane po deszczach niesprzątane (info: marek, 2007-11-02)

Przejście podziemne nieczynne, w remoncie. Wyznaczone tymczasowe przejście w poziomie torów (info. 1.08.2020, Givexnine Poznań)
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana
wieża wodna: wieża wodna stoi po przeciwnej stronie torów, za rampa towarową,- trzon wieży wodnej jest wzmocniony stalowymi obejmami, - podobne wieże stoją m.in. na stacjach Brzeg Dolny, Gwizdanów, Miłkowice, Wołów, Złotoryja, (sierpień 2011 Bolesław Wojtyniak)
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
Na peronie nr 1 stał jeszcze w 2001 kolejowy zegar. Miejscowy bandyci obeszli się z nim w sposób iście barbarzyński rozbijając go doszczętnie za pomocą wyrwanej z peronu kostki brukowej... (info: wasiukibic, 2007-04-29)
Krawędzie peronowe: Krawędzi peronowych jest 4 z tym, że jeden tor biegnący tuż przy budynku dworca jest od dawna nieczynny. Jeszcze do niedawna odbywało się tutaj mijanie pociągów osobowych. (info: wasiukibic, 2007-04-29)

W 2018, podczas modernizacji dworca dobudowano bardzo wąski peron trzeci. (info. Givexnine Poznań)
kody: HAFAS:5101487
IBNR:6161
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  262,333 Katowice – Legnica (137)  
  30,365 Malczyce – Jawor  
  0,000 Jawor – Roztoka (331)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Grzegorzów Jaworski (woj. dolnośląskie) 3,74 km
Jawor Cukrownia (woj. dolnośląskie) 4,09 km
Stary Jawor (woj. dolnośląskie) 4,73 km
Siekierzyce (woj. dolnośląskie) 5,39 km
Czernica (woj. dolnośląskie) 5,98 km
Snowidza Górna (woj. dolnośląskie) 6,09 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek (2018-01-20 11:39:03)
    Trwają intensywne prace remontowe na jaworskim dworcu PKP. Straszący od lat dworzec był szpetną wizytówką Jawora. Teraz to się zmieni i ten zabytkowy obiekt odzyska swój dawny blask i świetność.Pojawi się nowa elewacja, wnętrze będzie pełniło funkcje użyteczności publicznej, znajda się tam poczekalnia, kasy, toalety oraz powierzchnie biurowe. Zagospodarowana zostanie również przestrzeń wokół dworca wzbogacona o nową zieleń, ławki, fontannę i oświetlenie. Remont ma się zakończyć w do końca 2018 roku. Inwestycja kosztować będzie ponad 15 milionów złotych.Roboty budowlane obejmować będą cały budynek dworca z zachowaniem jego formy zewnętrznej przy zmianie układu funkcjonalnego wewnątrz. Inwestycja polegać będzie m.in. na wymianie instalacji oraz stolarki okiennej i drzwiowej, wykonaniu przyłączy, renowacji elewacji oraz robotach dachowych, wprowadzeniu monitoringu wizyjnego oraz podłączeniu do miejskiej sieci cieplnej.

    Zakres prac przewiduje również przebudowę budynku toalet, rozbudowę istniejącej drewnianej wiaty, która przylega do budynku, budowę stacji transformatorowej, a także wykonanie rozbiórki budynku pawilonu, który jest pustostanem. Przed dworcem pojawi się fontanna oraz zostaną wyznaczone miejsca postojowe dla samochodów, pojawią się też stojaki dla rowerów.
  • #2 Givexnine Poznań (2020-08-01 20:51:16)
    W 2020 roku trwa remont tunelu, a wg. PLK remont całej linii. Za większość pociągów zorganizowano KKA. Przejście podziemne całkowicie zamknięte, zejścia zataśmowane. Peron nr 2 trwale wyłączony z eksploatacji. Wiaty nad peronami 1 i 2 są w fatalnym stanie, po prostu sypią się. Doprowadziło to do zamknięcia części peronu 1, na odcinku przykrytym wiatą. Czynny jest koniec peronu, od nieczynnej części jest oddzielony drewnianymi barierkami. Wyznaczono nowe przejście na peron 1 w poziomie torów i oznakowano żółtymi, tymczasowymi drogowskazami z wskazaniem "uwaga, przebudowa!". Przeniesiono wskaźniki zatrzymania. Co ciekawe, peron trzeci, zbudowany w 2018 jest niskokrawędziowy. Wewnątrz budynku działa poczekalnia oraz toalety. Wg. piktogramów powinien być jeszcze bankomat - jednak w rzeczywistości brak go na jaworskim dworcu. Nie ma przygotowanego żadnego miejsca na kasy. Ruch pasażerski bardzo ograniczony, towarowy intensywny.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Jawor

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...