OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Glisno

Ostatnia zmiana: 2015-06-14

Opis ogólny
Opis ogólny: Po II wojnie tory rozebrali Rosjanie. Do lat 70 istnialy jeszcze budynki stacji i poczekalni. Budynek stacji byl dwukondygnacyjnym budynkiem mieszkalnym z podpiwniczeniem. Dodatkowo znajdowal sie tam budynek poczekalni z kasa biletowa. Budynki te rozebrano a material wykorzystana na budowe szkoly podstawowej w Glisnie. Byly to lata 70 (nie jestem pewien co do daty). Do polowy lat 90 znajdowala sie tam jeszcze rampa rozladunkowa. Ale po zakupienie tej ziemi przez prywatnego własciciela zostala rowniez rozebrana. Na dzien dzisiejszy nie ma juz tam sladu po koleji. Jedyna pozostaloscia jest nasyp kolejowy ciagnacu sie od Rudnicy do Sulęcina. (info: JK, 2004-11-17)

Opis infrastruktury: Przy wylocie równi stacyjnej w kierunku Sulęcina widoczny, przysypany ziemią i porośnięty trawą podkład kolejowy, pozostawiony przy rozbiórce tej linii. (info: A.Szymański, 16-11-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
wieża wodna: nie ma i nie było
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  18,100 Rudnica – Kniazin  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Lubniewice (lubuskie) 2,88 km
Wędrzyn (lubuskie) 4,10 km
Trzemeszno Lubuskie (lubuskie) 5,35 km
Kniazin (lubuskie) 6,41 km
Jarnatów (lubuskie) 6,48 km
Rogi Wałdowice (lubuskie) 11,50 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Glisno

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...