OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lubniewice

Ostatnia zmiana: 2018-07-04

Opis ogólny
Nadal teren stacji jest na skraju Lubniewic ale około 300m od ścisłej zabudowy miejskiej. Przy wjeżdzie dużym nasypem do dzisiaj zachował się wiadukt stalowy. (info: Rysiek/Leszek F. Morawiec)

Opis infrastruktury: - tory zostały rozebrane w 1945 r. przez naszych "wyzwolicieli" ze wschodu,

styczeń 2013 r. Boleslaw Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 03-01-2013)

Opis budynków: Budynek stacyjny - już nie istnieje. Z widniejących na zdjęciu "z zachodu" zabudowań pozostał pierwszy od prawej budynek, który od początku jest mieszkalny. Natomiast po budynku stacyjnym pozostały tylko fundamenty (podłoga wraz z piwnicami) i stopień z wejścia do budynku. Perony (2) są przysypane ziemią i porośnięte trawą, ale nadal widoczne ich zarysy. Na całej linii na torowisku leży tłuczeń (także przy wylocie ze stacji Lubniewice w kierunku Sulęcina, słupki kilometrażowe z numerem linii). (info: Adam Szymański, 14-04-2008)

- wieża wodna stoi przy drodze wylotowej nr 136 w kier. Sulęcina (Wędrzyna, ul.

Sulęcińskiej,przy nieistniejącej od 1945 r. stacji kolejowej (ok. 1,8 km od

centrum wsi),

- podobna wieża istnieje przy b. stacji Strużka Janiszowice,styczeń 2013 r.

Bolesław Wojtyniak

(info: Bolesław Wojtyniak, 03-01-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 0 (były 2)
Krawędzie peronowe: 0 (były 2)
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  15,200 Rudnica – Kniazin  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Glisno (lubuskie) 2,88 km
Jarnatów (lubuskie) 5,93 km
Wędrzyn (lubuskie) 6,92 km
Trzemeszno Lubuskie (lubuskie) 7,36 km
Kniazin (lubuskie) 8,61 km
Rogi Wałdowice (lubuskie) 9,52 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lubniewice

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...