OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Smogóry

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny
Opis ogólny: Na stacji Smogóry były zamontowane semafory kształtowe i świetlna tarcza ostrzegawcza od strony Rzepina.Stacja Smogóry była stacją mijankową.Sygnalizację rozebrano w 1996 roku. (info: Ryszard Kosmala, 23-11-2008)

Do roku 2007 jeździły pociągi towarowe. Od roku 2007 kursuje szynobus, które do grudnia 2010 jeździły 3 razy dziennie w stronę Międzyrzecza i z powrotem przez Smogóry do Rzepina, jednakże ostatni kurs pociągu ( godz. 18 30 ) odbywał się do stacji Sulęcin. Na pewien okres linia została zawieszona, jednakże jakoś od kwietnia 2011 roku kursuje regularnie bez kursu po godzinie 18. Z powodu awarii szynobusu na linii Zielona Góra - Żary, szynobus często jest zabierany i w ramach linii Rzepin - Międzyrzecz kursuje autobus komunikacji zastępczej. Który pozostawia wiele do życzenia w związku z punktualnością. (info: Mariusz Poneta, 2011-08-10)

Od ponad roku szynobusy na linii Rzepin - Międzyrzecz kursuje tylko w weekendy, są to 2 kursy w obydwie strony. (info: Mariusz Ponet, 30-10-2013)

Opis infrastruktury: Wcześniej istniała linia kolejki wąskotorowej, którą przewożono węgiel brunatny wydobywany za czasów niemieckich w kopalni Oskar. Do dziś istnieje rampa załadunku i wyładunku. Wcześniej istniały dodatkowe dwa tory jeden jest rozebrany a drugi nie nadaje się eksploatacji z powodu zaniedbania oraz grabieży przez złomiarzy. (info: Mariusz Poneta, 10-08-2011)

Opis budynków: Kasa biletowa była jednakże została zlikwidowana. Budynek stacji istnieje, jednakże jest zdewastowany, góra przeznaczona jest do użytku mieszkalnego.

Na dole widać pozostałości po poczekalni, kasie oraz informacji.

Do budynku nie ma wstępu, stan budynku można określić na dobry skoro nadaje się do mieszkania. (info: Mariusz Poneta, 10-08-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
semafory: świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:7459
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  67,170 Wierzbno – Rzepin (364)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Trześniów (lubuskie) 5,27 km
Długoszyn (lubuskie) 5,84 km
Sulęcin (lubuskie) 12,48 km
Muszkowo (lubuskie) 12,69 km
Ośno Lubuskie (lubuskie) 13,71 km
Krzeszyce (lubuskie) 13,99 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Smogóry

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...