Kamienna Góra
Ostatnia zmiana: 2017-06-18
Opis ogólny |
---|
2016-11: Do Kamiennej Góry poza sezonem wakacyjnym jeżdżą pociągi towarowe po kruszywo wydobywane w Ogorzelcu. Obecnie jak kończy się sezon budowlany to ruch jest bardzo nieregularny. W tym roku oprócz pociągów sezonowych Jelenia Góra – Trutnov, we wrześniu miały miejsce przejazdy specjalne parowozu z Jaromierza (tam/powrót na Galę Parowozów do Jaworzyny Śląskiej) i próbne przejazdy motoraków. (info: KrzysiekKG) 2011-10: W sezonie od końca czerwca do końca sierpnia w wekendy czynna dla przewozów pasażerskich, w roku obecnym szynobus z Wrocławia do Trutnova (Czechy) nastawienie turystyczne skorelowane z dalszym połączeniem do SKALNEGO MIASTA. Towarowo czynna jako bocznica załadunkowa dla Kamieniołomu w Ogorzelcu, 15 sierpnia br było ładowane duże wahadło na wagony zagraniczne. Władze miasta czynią starania w przejęciu budynku stacji, jego rewitalizacji i wykorzystania z zabezpieczeniem niezbędnej powierzchni w przypadku przywrócenia ruchu pasażerskiego, problemy stwarza PKP, która raczej woli doprowadzić do ruiny obiekt budynku dworca niż dać możliwość jego rewitalizacji i wykorzystania. W przyziemiu obiektu od strony ulicy są wykorzystywane pomieszczenia przez PKS Kamienna Góra - obok jest Dworzec PKS-u. (info: Adam Pałka) 2004-11: Tory są w dość dobrym stanie, ale reszta infrastruktury w stanie agonalnym. Budynek dworca zamknięty.Konserwowane są natomiast semafory kształtowe - jak na 1938 r. trzymają się dość krzepko. Są tabliczki z firmą - robili to w Berlinie Lichtenbergu. Poza tym sporo wyciętych słupów przedwojennej trakcji elektrycznej i jakieś skrzynki elektryczne w ziemi z ostrzeżeniem 380V. (info: Dariusz Bralewski) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | zamknięty w stanie dobrym | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | 2016-11: Obecnie są sprawne semafory kształtowe w kierunku Lubawki jak i Sędzisławia dla torów głównych zasadniczych. Od strony Sędzisławia już od ponad roku pracuje semafor wjazdowy świetlny, a od strony Lubawki kształtowy także działa. Odbudowano tarczę ostrzegawczą od strony Sędzisławia, a tą od strony Lubawki ponownie uruchomienie w okresie wakacyjnym 2016 r. (info: KrzysiekKG) 2011-06: Na stacji sprawny jest tylko jeden semafor- wjazdowy z kierunku Lubawki. Wyjazd w kierunku Sędzisławia i Lubawki, a także wjazd z kierunku Sędzisławia odbywa się na podstawie rozkazu "S". (info: Marcin Czech) |
|
przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
kasa: | zlikwidowana lub nieczynna | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | 2010-11: Wieża wodna stoi ok. 400 m na północny-wschód od budynku dworca, po przeciwnej stronie torów, (przy ul. Towarowej). Oprócz zniszczonego dachu, stan zewnętrzny dobry. Podobne istnieją m.in. na stacjach: Kudowa-Zdrój, Lewin Kłodzki, Strzegom, Świętoszów i Wieruszów. (info: Bolesław Wojtyniak) | |
perony: | Perony: 3 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: | IBNR:6182 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,000 | Kamienna Góra – Sędzisław (298) | ||
0,308 | Kamienna Góra – Lubawka (– Královec) (299/483) | ||
0,252 | Kamienna Góra – Jelenia Góra (308/345) | ||
0,000 | Kamienna Góra – Okrzeszyn (330) | ||
Kamienna Góra – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Czadrówek (woj. dolnośląskie) | 1,04 km |
Krużyn (woj. dolnośląskie) | 2,80 km |
Czadrów (woj. dolnośląskie) | 4,54 km |
Marciszów Górny (woj. dolnośląskie) | 4,55 km |
Błażkowa (woj. dolnośląskie) | 5,64 km |
Sędzisław (woj. dolnośląskie) | 5,95 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Marek Potocki
(2016-11-10 22:19:42)
Ciekawostka z dziś: peron pod wiatą koło budynku jest w nocy rzęsiście oświetlony ;)
-
#2
ACdVL
(2016-11-10 23:02:39)
Bardzo ładny jest budynek tego dworca... A tak z ciekawości - czy wie ktoś, jak duży obecnie jest tam ruch?
-
#3 (odp. na #2)
Marek Potocki
(2016-11-12 08:25:21)
Pasażerskim, poza wakacjami, żaden. O towarowym się nie wypowiem. Byłem tam na chwilę po zmroku, tak że nawet szynom się przyjrzeć nie było jak.
-
#4
wasiukibic
(2016-11-12 21:41:10)
Kilka lat temu widziałem jak wysyłano wahadła z kamykami z pobliskich kopalń dolomitu (Rędziny) i amfibolitu (Ogorzelec). Czasem jeszcze jadąc do Jeleniej Góry widać stojącego pod sędzisławskimi semaforami Rumuna z bruttem, więc podejrzewam, że cały czas się kula. Niegdyś kruszywo ładowano na wagony w Ogorzelcu i Pisarzowicach, jak jeszcze czynny w ruchu towarowym był odcinek z Kamiennej Góry do Ogorzelca, później kamyki wożono do Kamiennej Góry. A kiedyś... w Kamiennej Górze były olbrzymie zakłady ZPL "Len", "Dofama", ciepłownia, a bocznica biegła niczym w Łodzi, przez centrum miasta, przecinając jego ulice. Rozmawiałem z jednym z mieszkańców Kamiennej Góry, wspominał wielowagonowe pociągi na tej bocznicy, dziś po tym torze, jak i większości kamiennogórskich zakładów pozostały już tylko wspomnienia...
-
#5
KrzysiekKG
(2016-11-13 11:34:38)
Do Kamiennej Góry poza sezonem wakacyjnym jeżdżą pociągi towarowe po kruszywo wydobywane w Ogorzelcu. Obecnie jak kończy się sezon
budowlany to ruch jest bardzo nieregularny. Na stronie są już dość mocno nieaktualne informacje odnośnie urządzeń srk.
Obecnie są sprawne semafory kształtowe w kierunku Lubawki jak i Sędzisławia dla torów głównych zasadniczych. Od strony
Sędzisławia już od ponad roku pracuje semafor świetlny, a od strony Lubawki kształtowy także działa. Odbudowano tarczę
ostrzegawczą od strony Sędzisłwia, a tą od strony Lubawki ponownie uruchomienie w okresie wakacyjnym 2016 r. W tym roku
oprócz pociągów sezonowych Jelenia Góra-Trutnov, we wrześniu miały miejsce przejazdy specjalne parowozu z Jaromierza i
próbne przejazdy motoraków. Kilka zdjęć można zobaczyć na stronie: http://infokolej.pl/…
Poza tym trochę zdjęć i informacji także na stronie: www.kolkry.eu -
#6 (odp. na #5)
Marek Potocki
(2016-11-13 12:15:01)
Dzięki za fajny opis :) Pozwoliłem sobie przerzucić go do tabelek.
-
#7 (odp. na #6)
KrzysiekG
(2016-11-13 16:43:42)
Jeszcze tak uściślając to przejazd pociągu specjalnego z parowozem z Jaromierza to był tylko przelot
tam/powrót na Galę Parowozów do Jaworzyny Śląskiej, aczkolwiek warty wspomnienia, gdyż parowozu nie widziano tu
już od 2013 roku (wówczas przyjechał też czeski z Jaromierza, ale z okazji Dnia Dziecka). Natomiast mając na myśli
pracujący od roku semafor świetlny od strony Sędzisławia to oczywiście chodzi mi o semafor wjazdowy :) -
#8 (odp. na #5)
ACdVL
(2016-11-13 19:00:55)
Zatem z tego, co wynika w opisie - ruch, choć niezbyt wielki - prowadzony jednak jest... Dobre i to. Mimo wszystko.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kamienna Góra